God bestaat niet?????

  • Els

    >''Er is gewoon niks om te bewijzen'' is wel een erg forse bewering

    Maar wát is het dan, Allert? Wat is dan, dat god, wat bedoel je ermee? Waar heb je het over als je zegt ‘god’?

    >Buitenaardsen zien we waarschijnlijk ook

    >nooit maar dat wil dan nog niet zeggen dat zij niet bestaan,

    Maar of buitenaardsen nou bestaan of niet, je weet in elk geval waar je over hebt, namelijk een vorm van leven. Leven kun je definieren, het kan verschillende vormen aannemen, maar het is duidelijk dat je binnen grenzen kan beschrijven, en waarover je kan praten.

    Maar god… je kan het op geen enkele manier vastleggen of definieren, om de doodsimpele reden dat je het nergens over hebt.

    Als je het wel ergens over hebt, vertel me dan waarover: waar bestaat het uit, waar verblijft het hoe werkt het. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om die drie hele basale dingen te beantwoorden. Is het leven? Waar leeft het dan? Is het straling? Wat voor straling dan? Kun je het meten?

    Maar als deze dingen niet te beantwoorden zijn, is er maar 1 mogelijkheid over: god is niks anders dan een hersenspinsel in de hoofden van de geloven, en nog niet eens een fatsoenlijk uitgewerkt hersenspinsel. Het is gewoon een hersenspinsel dat voortkomt uit pure denkluiheid.

  • PeKa

    Nu ga je te ver, Ongelovige!!!

    De Invisible Pink Unicorn (May Her Holy Hooves Never Be Shod) bestaat wel!!!

    Ik ben diep gekwetst :( !! Ik denk dat ik maar eens een witikwa tegen jou ga uitvaardigen!!

  • Els

    Wat is eigenlijk de waarde van het rose zijn als je onzichtbaar bent?

  • PeKa

    Zodat wij (IPU-gelovigen) daar in kunnen geloven!!

  • Richard

    Allert schreef:

    > Volgens mij ligt de waarheid in het midden,

    De waarheid in het midden? Je bedoelt dat God half bestaat of zo?

    Richard

  • Ongelovige

    Hij bestaat voor de helft niet ;)

  • Ongelovige

    Kopje thee dan maar? :D

  • Tulio

    Nou dat is best een goede opmerking vind ik. De waarheid ligt inderdaad in het midden. Hier worden niet twee helften mee bedoeld maar twee waarheden die zich in het midden raken. Een ongelovige kan niet bestaan zonder een gelovige.

  • PeKa

    :D

    Wij IPU-gelovigen drinken ananassap.

  • Richard

    Dat geldt voor atheïsten versus theïsten denk ik sterker dan voor gelovigen versus ongelovigen. Geloof is veel breder dan theïsme alleen en daarmee wordt ook vaag waarin de ongelovige niet gelooft.

    Richard