Tulio's right!

  • Djay

    God bestaat inderdaad. Ik kan zelf niet zeggen dat ik het bewijs heb, maar ik heb wel met eigen ogen waargenomen dat de hele schepping is gemaakt door een onnoemelijk grote Vader, die alwetend, almachtig en alomtegenwoordig is. Ik vind het jammer en ergens ook pijnlijk om te zien dat de Nederlandse samenleving doorgaans atheïstisch is, en God onder de voet loopt.

    Ik wil iedereen die twijfelt of zoekende is adviseren om veel te vasten. Kijk, ik ben verder geen Christen en heb de bijbel nooit helemaal uitgelezen, dus wees niet bang dat God alleen voor Jezus-freaks is, of alleen voor Muslims, Joden of Hindus. Hij geeft Zijn liefde onvoorwaardelijk aan iedereen die ervoor open staat.

    In mijn vele maanden van vasten, mediteren en bidden heb ik God zeker als een Vader leren kennen, en heeft Jezus me bezocht om te zeggen dat ik door moet zetten met al mijn kracht en niet moet opgeven. Het beeld wat de bijbel van God geeft is onvolledig. Maar ik heb heiligen, engelen en voorouders ontmoet tijdens mijn geestelijke reizen, die me veel hebben geleerd.

    Mijn doel is niet het bekeren van een ‘atheïst’ tot een bepaalde religie. Ik wil alleen graag zeggen dat je moet proberen om open te staan voor de liefde van een Vader. Welke weldenkende Vader houdt nu niet van Zijn kinderen? God is geen God van wraak of boosheid. Hij geeft zoveel liefde aan de mensheid, en zelfs al blijft deze tot op heden grotendeels onbeantwoord, Hij blijft geven…

    Nu gaan mensen me vast vragen “Als er een God is, waarom zijn er dan zoveel oorlogen?” Welnu, God wil geen leger van robots scheppen, daarom heeft Hij ons vrije wil gegeven, waar de doorsnee mens, beïnvloed door lagere natuur of onwetendheid, al dan niet bewust misbruik van maakt. Daar komen allerlei onregelmatigheden en lijdenswegen uit voort. Dat begon al bij Adam en Eva, en het zal nog lang duren voordat de mens deze vrije wil op een juiste manier zal gebruiken. Vrijheid is alleen goed als zij gepaard gaat met verantwoordelijkheid…

    Ik kan nog wel ff doorgaan, maar de essentie van mijn verhaal lijkt me duidelijlk: probeer alsjeblieft open te staan voor Gods liefde, dan zal Hij al je vragen beantwoorden en je kracht, inspiratie en inzicht geven om je leven op aarde, wat niets meer is als een voorbereiding op de eeuwige, geestelijke wereld, op een juiste en zegevierende manier te doorstaan.

    De sleutel is dat de mens moet leven voor het welzijn van anderen, en moet blijven geven zonder iets terug te verwachten.

    Liefde opent alle deuren, haat en woede doen ze weer dicht…

  • Vleermuis

    Je zegt het goed. Want welke weldenkende vader houdt immers niet van zijn kinderen? Is het dan niet logisch om na het lezen van de bijbel te twijfelen aan de liefde van een vader die zijn kinderen massaal ombrengt, ze opzadelt met onmogelijke en oneerlijke regels, wraakzuchtig is, aanzet tot vrouwenhaat, slavernij en het buitensluiten van andersdenkenden?

  • PeKa

    Jij schrijft “Tulio's right!”, maar als ik jullie verhalen zo eens met elkaar vergelijk is jouw God een hele andere als die van Tulio.

  • Tulio

    Prachtig verhaal. Toch kun je ook je eigen naam eraan geven. :)

    Over één ding zijn we het eens, God bestaat. :)

    Tulio.

  • jeremi

    Met ‘Tulio’s right' wil ik zeggen: God bestaat! Ook al benaderen we Hem misschien anders, dat maakt weinig uit. Het gaat erom dat we van Hem houden…

  • jeremi

    Hee Tulio,

    wat ik bedoelde met ‘Tulio’s right' is dat ik het volledig eens ben met je stelling God bestaat. Daar heb je toch gelijk in, niet? Hoe we hem verder benaderen komt niet zo nauw, Gods liefde is onvoorwaardelijk voor al Zijn kinderen die Hem benaderen.

    Take care!

  • jeremi

    Hallo Vleermuis,

    het zou me de hele dag kosten om je vraag afdoende te beantwoorden, maar ik zit hiero tot over m'n oren in het werk dus ik hou het zeer beknopt. De rest kom je je vanzelf achter door je eigen ervaringen weloverwogen te beschouwen.

    Als eerste kan ik zeggen dat de Bijbel veel in symboliek spreekt, en door de eeuwen heen door velen foutief is geïnterpreteerd en naar eigen hand is gezet om macht te verwerven.

    De daaruit voortgekomen wraakzucht, vrouwenhaat, en onbegrip voor andersdenkenden komen voort uit twee dingen. 1 - misbruik van vrije wil en 2 - vrije interpretatie van Zijn woorden in de Bijbel.

    Ik kan je aanraden als je echt geïnteresseerd bent om de liefdevolle kant van God te leren kennen om de ‘Bhagavad Gita zoal ze is’ te lezen. Ik ben zelf namelijk geen vastgeroeste Christen, en heb geleerd dat God voor iedereen ongelooflijk veel en oneindige liefde heeft, ongeacht hoe men Hem noemt of benadert. Die liefde is niet voorwaardelijk, zoals soms blijkt uit de Bijbel of andere geopenbaarde geschriften. Maar uiteindelijk heeft God maar 1 doel: het verenigen van deze wereld en al haar volkeren, zodat iedereen terug kan naar de hemelse koninkrijken. Wat voor naamkaartje men daar aanhangt maakt niet zoveel uit…

  • Bram

    Lekker makkelijk redeneren vind ik dat altijd.

    Alles wat fout gaat is misinterpretatie of misbruik, alles wat goed gaat is god.

    Je kan natuurlijk ook de conclusie trekken dat god niet zo goed is in communiceren.

    Ik ben nogal sceptisch over de “liefde” van god.

    Volgens mij is god nooit zo bedoeld.

    Dat jij er zo wel over denkt zegt iets over je bijbelkennis en je geschiedeniskennis.

    Die schieten ernstig tekort.

  • Bram

    Wij??

  • Bram

    Dan ben jij dus ook Djay?

    Verwarrend die verschillende nicks.