Zo simpel is het

  • Ikke

    Misschien is het nog simpeler als er wel een God is, want mensen doen vaak zo ontzettend moeilijk…

  • Vleermuis

    Wie doen er nou in de regel moeilijker hier op deze wereld? Mensen die in een god geloven of mensen die dat niet doen. Eerlijk zeggen…

  • Ikke

    hahaha,

    nou ja er zij altijd uitzonderingen… Maarre ik moet zeggen, dat het moeilijk is om te geloven, en misschien worden sommigen daar moeilijk van… Nou ja niet een echt serieus antwoord he???

    Maar het klopt, dat er meer problemen zijn door geloven die botsen enzo… Maar stel dat er niemand meer tot God zou bidden terwijl Hij wel (zou) bestaan??? Hoe zou het dan hier op aarde zijn???

    Maargoed, ik zal proberen niet moeilijk te doen… tja een betere wereld begint met jezelf. En wat anderen doen…… ik heb genoeg aan mijn eigen leven.

    Mt 7 vers 3 t/m 5: Waarom kijkt gij naar de splinter in het oog van uw broeder en merkt gij de balk niet op in uw eigen oog? Of hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: laat mij de splinter uit uw oog halen, en zie, in uw eigen oog zit de balk nog! Huichelaar, haal eerst de balk uit uw eigen oog, en dan zult ge scherp genoeg zienom de splinter te kunnen verwijderen uit het oog van uw broeder.

    Dus tja, misschien doe ik zelf hardstikke moeilijk, terwijl ik dat nieteens inzie!!! hmmm misschien is dat ook het probleem in de wereld. Men probeert elkaar te helpen, terwijl men zelf niet goed ziet!! En het zo allemaal erger maakt… Tot oorlog aan toe!

  • Vleermuis

    Denk je dat een betere wereld bij jezelf kan beginnen als je niet kunt oordelen over wat goed is en kwaad? Eerlijk zeggen..

  • Ikke

    Inderdaad, als je het verschil niet weet tussen wat goed is en wat kwaad is, dan kan je jezelf niet beteren. Maar wat is de link ermee met het vorige stukje???

  • Ikke

    O, ja ik denk dat ik het al snap… Ik had eerst eff na moeten denken… Maargoed u doelde op mijn opmerking: “misschien doe ik zelf wel moeilijk, terwijl ik dat niet eens inzie!!!”

    Daarmee wilde ik eigenlijk aangeven, dat ik misschien fouten maak zonder dat ik dat door heb… Doordat ik dat besef, is het voor mij logisch dat ik niet over anderen mag oordelen…

  • MJ

    Inderdaad door de normeloosheid ontspoort de wereld als we niet uitkijken.

    Alles moet kunnen als je er zelf maar beter van wordt. Als wij met zn alleen in de wereld Gods voorschriften zouden volgen zou de wereld er in ieder geval een stuk beter uit zien. Ten eerste al de 33.000 kindermoorden per jaar zouden er niet meer zijn.

  • Vleermuis

    Gods normen en voorschriften zijn niet duidelijk genoeg. Er staat voor elk wat wils in de bijbel, en alles is voor meerdere uitleg vatbaar, zelfs de meest tegenstrijdige. Er zijn vele geloofsrichtingen van alleen al het christelijke geloof, en een ieder hoort het liefst de voorganger van zijn/haar keuze. Jij niet?

  • JH

    ahahahhahahahah. Humorrrrrrr!!!