Fijn om atheist te zijn.

  • David

    Ik me best voorstellen dat het je op dit moment kennelijk voor de wind gaat.

    Misschien zelf neerkijkend op het leven van anderen genoegzaam beseffend dat je het allemaal zoveel beter voor elkaar hebt.

    Maar hoe zit het nou als je pijn hebt of verdriet hebt of je miserabel voelt?

    Of dat je ziet dat je niet mee kan komen in de maatschappij.

    Ben je dan ook zo tevreden?

    En heb je wel een over leven en dood nagedacht en de zin van het leven?

    Of vind je het ook zo fijn als je onherroepelijk na een zinloos fijn leven de muur van het einde steeds dichter ziet naderenn waar je uiteindelijk op te pletter loopt.?

    David ;)

  • Pompoen

    David schreef:

    > En heb je wel een over leven en dood nagedacht en de zin van het leven?

    Mijn conclusie is: zinvol bezig zijn is het streven naar een aangenamer bestaan voor jezelf en voor anderen.

    Hoe zinvol is je bestaan nog als dat streven wegvalt? B.v. als je in hemel braaf aan de rechterhand van Jesus zit te zitten, of alsmaar vijgen etend in een oase.

    Wat was de zin van het heelal als alle sterren zijn uitgedoofd?

    8-)

  • Tom

    Zinloos leven???? Heb al meerdere keren in 3e wereld landen vrijwilligerswerk gedaan, dus zo zinloos in m'n leven niet. Helaas voel ik me genoodzaakt om dit te doen ik had het liever anders gezien maar klaarblijkelijk dacht iemand anders, mocht die er wezen daar anders over, helaas, Na al die ellende wat ik gezien heb weet ik wel genoeg. Eerst zien dan geloven.

    Tom

  • David

    Pompoen schreef:

    >

    > Mijn conclusie is: zinvol bezig zijn is het streven naar een

    > aangenamer bestaan voor jezelf en voor anderen.

    Het streven op zich maakt iets niet zinvol. Misschien vergis je je met doelloosheid.

    Het leven in deze wereld maakt het pas zinvol als er een doel mee gediend is.

    Zou het leven al aangenaam zijn zonder dood als doel dan zou het leven op zich al zinvol zijn. Namelijk het aangenaam vertoeven.

    Nu leven in de wereld verdriet, ellende pijn etc betekent met als doel de dood is het leven zonde uitzicht zinloos.

    Een schepper van deze wereld zonder plan verder is een mislukkeling of een tiran.

    David ;)

  • Anke

    Beste Eric

    Jouw stuk is voor niemand te begrijpen. Volgens mij zit jij met je hoofd in de wolken. Je gebruikt woorden die niet in een gewoon woordenboek zijn te vinden: geheugen…..26 letters! hoe bedenk je het. Jij mag van mij geloven wat je wil, maar laat anderen ook in hun waarde

  • eric beek

    zie voor meer voorbeelden www.freethinker.nl het forum aldaar , ga naar christendom/judaisme , en dan naar het onderwerp; als we nu eens even fatsoenlijk nadenken

  • Vleermuis

    Okee, en dáár verwijs je weer naar dit forum..

  • eric beek

    ik weet niet of je de juiste instructies volgt,maar in www.freethinker.nl naar forum onder titel ; christendom/judaisme , subtitel bij/onder de naam eric (newby) staat toch een heel verhaal,of het moet alleen in mijn computerverbinding geplaatst zijn,maardat zal toch wel niet,hoop ik

  • eric beek

    je hebt wel gelijk natuurlijk ,maar ik vind dit zo voldoende en verwacht reakties

  • JH

    Ik geniet elke dag weer van mijn atheistische vrijheid.