atheisme is dood. God leeft!

  • eric

    say no more,say no more,and then now something completely different,

  • ik blijf liever anoniem

    Als god echt bestaat heeft hij wel een bloedhekel aan me,gezien alle ellende die ik over me gestort krijg.En je hoeft ook niet over de een of ander leerproces te beginnen want dat zou alleen mij moeten betreffen,niet mijn kinderen.En als ik het goed begrijp heeft hij macht over alle dingen,dus ook de macht om mij te helpen?Maar dat vertikt hij of hij bestaat gewoon niet!Als een persoon mij dit allemaal aangedaan zou hebben,zou ik niets meer met hem te maken willen hebben,waarom dan wel met god?Of is angst de basis van het geloof(hij is sterker dan mij,dus zal ik maar doen wat hij zegt) ?

  • Els

    Hai Anoniem, wat een treurig bericht opeens, daar steekt de rest opeens een beetje flauw bij af.

    Ik dacht dat ‘god’ onder andere is verzonnen om mensen passief te maken, zodat ze hun ‘lot’ accepteren in plaats van zich ertegen te verzetten en oplossingen proberen te bedenken. Heel veel van dat ‘lot’ is wat de ene mens de andere aandoet. ‘God’ heeft bijvoorbeeld geregeld dat sommige mensen rijker en machtiger zijn dan anderen, en als je maar braaf accepteert dat je tot de minder gelukkigen behoort, kom je na je dood in de hemel. Dus precies zoals je in je slotzin zegt.

    Kwatsch natuurlijk, alleen maar verzonnen zodat de hoogste kastes lekker de macht in handen houden. De ellende die hierdoor wordt veroorzaakt, kunnen we best oplossen. Dan kunnen mensen elkaar helpen in plaats van zeggen ‘dat is nu eenmaal je lot’, en met kerst kalkoenen uitdelen en dat ‘christelijke naastenliefde’ noemen.

    Dingen zoals ziektes en verkeersongelukken is lastiger, maar uiteindelijk is dit ook niet helemaal ‘lot’, je kan wel degelijk veel problemen voorkomen, als je er tenminste de prioriteit aan geeft. Dat lukt ook alleen als we niet piepen ‘het is ons lot’, maar als we de moeite nemen om uit te zoeken hoe je het kan voorkomen, en elkaar te helpen.

    Dingen zoals natuurrampen kun je soms helemaal niet voorkomen. Al kun je dan nog de handen uit de mouwen steken en proberen mensen in de problemen te helpen. Wat simpel klinkt, maar nog niet altijd zo simpel is.

    God bestaat natuurlijk niet, dus die valt in feite niets te verwijten. We moeten het dus doen met onze medemensen. Ik denk wel dat het geloof mensen zo passief maakt dat ze te weinig doen om het lot af te wenden. Maar misschien schieten mensen soms gewoon tekort. Dat is misschien nog erger. Ik hoop dat jij wel de steun en hulp krijgt die je nodig hebt. Zo niet, dan denk ik dat je mensen iets kan verwijten, eerder dan een god die toch niet bestaat. Dan moet daar iets aan gedaan worden. Dat is tenminste wat ik denk.

    Ik weet niet wat je hebt meegemaakt, maar ik wens je in elk geval veel sterkte. Laat het misschien ook weten als jij vindt dat jouw medemensen je geholpen hebben of juist niet.

  • Pieter Carrière

    Ik denk niet dat dit de beste manier is om atheisten te overtuigen perihelium. Aangezien atheisten de bijbel niet als autoriteit beschouwen, zijn dit interne argumenten. Een betere manier is om te beredeneren waarom wij er niet zouden zijn zonder een god. Laat ik de eerste stap zetten: Er zijn grofweg twee mogelijkheden voor het ontstaan van alles. 1) In den beginne was er niets en opeens was er iets. Of: Het was energetisch gunstig voor dat niets om iets in gang te zetten. 2) In den beginne was er iets. Dat iets is er altijd geweest, kan dood zijn, maar is er waarschijnlijk nog steeds. Dat iets zorgde voor het ontstaan van het heelal. De grote vraag is dan: Wat is dat iets?

    Ook nu zijn er ruwweg twee mogelijkheden: 1) Het is een bol potentiele energie dat de oerknal veroorzaakte. Het probleem hierbij is dat iets de big bang in gang gezet moet hebben. Bovendien is de complexiteit op aarde zonder enig oorspronkelijk plan wel heel opmerkelijk. Het zoutgehalte (3,4%), afstand tot de zon (93 miljoen mijl), aarde heeft een tilt van 23,5 graden en ander unieke voorbeelden suggereren en idee. bron: documentaire Earth

    2) Een intelligent persoon (God, Richard Dawkins, Joran van der Sloot, o.i.d.) kan het idee van een heelal bedacht kunnen hebben. Hij/zij kan een oerknal in gang gezet en gestuurd zetten. Ik twijfel aan het idee van een oerknal, maar vele intelligente wetenschappers zijn voor en ik moet bekennen dat ik er het fijne niet van weet.

    Ik hoop dat mijn betoog d.m.v. goede argumenten afgezeken wordt.

  • daandaan

    een site vol met gelukkige gekken.

  • Boris

    :D