Theïsme versus Atheïsme

  • <><

    Oorsprong van het Universum - Theïsme versus Atheïsme

    http://www.allabouttruth.org/dutch/who-is-god–dut-ec44.htm

    <><

  • Oude Rot

    Kom je nu hier ook de boel verzieken met je zinloze geprik..???

  • atheisme.startpagina.nl

    Het hele bericht is gekopieerd van de website allabouttruth, dus wie graag wil worden bekeerd kan daar een kijkje nemen.

    Intussen hier een mededeling voor degene die het bericht heeft gepost: god bestaat niet.

  • ik blijf liever anoniem

    Daar ben ik het helemaal mee eens.Het heeft bij mij wel een hele poos geduurd voor ik het door had,soms betrap ik mijzelf er nog op dat ik in tijden van problemen toch hulp vraag,maar besef mij tegelijkertijd dat dat niet kan,dat ik zelf mijn problemen op moet lossen en niet wachten tot een figuur die niet eens bestaat mijn problemen op komt lossen.Ik denk dat de meeste mensen daarom geloven,zij kunnen niet accepteren dat de mensheid sommige dingen (nog) niet kan verklaren en vullen dat op met de gedachte dat een opperwezen het dan maar gecreeerd moet hebben(dan hoeven zij daar verder niet over na te denken).Het is ook makkelijk om te denken dat als iemand je wat aangedaan heeft te denken dat god hem wel zal straffen en dat zal nooit gebeuren,want god bestaat niet.Je kan of proberen zelf die straf te (laten)geven (bv door de wet) of proberen het achter je te laten en verder gaan met je leven.

  • Lou

    Lijdzaam verder leven doe je als je afhankelijk bent van een onzichtbare oppermacht……

    Lou

  • Boris

    (tu)