Een conversatie!

  • Els

    Dat valt dan toch mee. :) Ik dacht dat het zo'n standaard knip en plak werkje was. Maar het blijft een voorbeeld van religieuze verblinding om het christendom te associëren met goedheid en atheïsten te demoniseren en te criminaliseren. Mensen zijn gewoon van nature sociaal. Het christendom heeft deze eigenschap onterecht geclaimd en er een sektarische inhoud aan gegeven.

  • samuel

    Nou kom Els ik associeer atheïsme niet direct met criminaliteit veel criminelen zijn juist zeer religieus, ik gebruikte het als redenering van de atheïstische collega dat er geen straf bestaat voor hoe je je leven hebt geleid na dat je gestorven bent.

    Nu kan ik je redenatie dat het christendom `goed doen` geclaimd hebt wederleggen met het simpele feit dat de term atheïsme pas ontstaan is in de 16e eeuw, en waar jij dus op aanstuurt is humanisme en die term is pas ontstaan in de 14e eeuw.

    Aangezien het christendom er al iets eerder was, kun je natuurlijk wel begrijpen dat de zaak is, dat de human/atheïsme ‘goed doen’ wil omschrijven als iets sociaalmenselijk. Dat ongelovige mensen goede dingen kunnen doen zal ik niet weerleggen, maar om nu te zeggen dat christenen alleen ‘goed doen’ claimen alleen omdat het christelijk zou zijn daar ga ik niet in mee, en is eigenlijk alleen een zienswijze van jou in deze.

    Bij het christendom gaat het om goedheid te doen en te zijn niet voor de eer voor jezelf maar ter ere van je geloof in Jezus Christus en van daaruit goede werken te doen, maar zoals je ziet in de wereld, de ongelovigen doen vaak ‘liefdadigheid’ uit eigen gewin om te laten zien hoe goed en betrokken ze wel niet zijn met de mensheid om daarbij goodwill te kweken bij de massa.

    Maar dat is mijn zienswijze, en die is vrijblijvend net zo als de jouwe.

  • Sietse 45

    Is bij de christenen toch ook meestal het geval kom kom sammie

    de christenen mogen zich zelf ook graag op de borst slaan vanwege 't laten zien hoe goed ze wel niet zijn.

    Letterlijk en figuurlijk.

  • samuel

    Beste SK wat jou voorstelling is of jouw ervaring in jouw omgeving met christenen is, kan ik niet over mee praten, daarintegen praat jij overal op elk prikbord (new-age,politiek, theologie, Bijbel, Bijbel sceptisch, christendom, atheïsme, enz. enz. ) over van alles en nog wat.

    Dat je een prikbord verslaving hebt of aan het ontwikkelen bent moet je zelf weten.

    Dat je misschien eenzaam bent en op deze manier aan aandacht kan en wil komen, kan ik ook wel enigzins begrijpen.

    Maar om nu een zinvolle conversatie met je aan te gaan, nee daar ben je nog niet aan toe.

  • Boris

    Een echte “achter de ellebogen” reactie kenmerkend voor veel christenen.

    Nu komt je ware aard weer naar boven.

    Jij bent uit hetzelfde hout gesneden als Steven. Die is net zo achterbaks.

  • samuel

    Beste Boris wat jou voorstelling is of jouw ervaring in jouw omgeving met christenen is, kan ik niet over mee praten, daarintegen praat jij overal op elk prikbord (new-age,politiek, theologie, Bijbel, Bijbel sceptisch, christendom, atheïsme, enz. enz. ) over van alles en nog wat.

    Dat je een prikbord verslaving hebt of aan het ontwikkelen bent moet je zelf weten.

    Dat je misschien eenzaam bent en op deze manier aan aandacht kan en wil komen, kan ik ook wel enigzins begrijpen.

    Maar om nu een zinvolle conversatie met je aan te gaan, nee daar ben je nog niet aan toe.

  • Boris

    Dat zeg ik, je hebt het achter de ellebogen.

  • Sietse 45

    Zou het voor geen goud ook niet eens willen met zo 'n geïndoctrineerd persoon als jou sammieB)-

  • Boris

  • Sietse 45

    Ach het zijn zelf van die zielige figuren die ergens uit de stront gekropen zijn,

    en menen nu het licht gezien hebben, maar nog moeten ontdekken hoe vals dat licht is.

    Je kunt het vaak zien aan de uitlatingen wat achter dat valse schild schuil gaat van zulke

    zogenaamde christenen een satanisch genoegen.