“Scheppingsmodel (en Atlantis) kans geven in wetenschap”

  • Boris

    Op de website van het Reformatorisch Dagblad is een stukje te lezen over stichting ‘De Oude Wereld’, een organisatie die een burgerinitiatief gestart is genaamd ‘Fair Science’. Dit zijn duidelijk de laatste stuiptrekkingen van een intellectueel lege organisatie om te proberen de wetenschap te herdefiniëren naar hun eigen zin. Want…

    De doelstelling van het burgerinitiatief is namelijk in onkarakteristiek duidelijke taal samengevat: om iedereen die het wil zelf wetenschap te laten definiëren (Fair Science!) en op die manier creationisme en andere achterlijke mythologieën zoals het bestaan Atlantis het respectabele label ‘wetenschap’ te geven.

    ““We hopen dat de bespreking in de Tweede Kamer ertoe leidt dat wetenschappers ook gebruik mogen maken van andere mogelijkheden om wetenschappelijke feiten te interpreteren, zoals de scheppingsgedachte”, zo licht Van Dam.”

    Volgens Jan Rein de Wit, voorzitter van De Oude Wereld, is het burgerinitiatief enerzijds een signaal: „Wij zijn er ook nog.” Anderzijds zijn er volgens de Urker genoeg wetenschappers die graag het juk van dwingende dogma’s, zoals de oerknaltheorie of de evolutietheorie, zouden willen afwerpen.

    “Een wetenschapper kijkt nu wel uit om onderzoek te gaan doen naar bijvoorbeeld de legendarische verdwenen stad Atlantis. Terwijl er sterke aanwijzingen zijn dat er voor de ijstijd al hoogstaande beschavingen waren. Maar dat past niet in het evolutionaire tijdschema.”

    Die beschavingen zouden dan volgens de gangbare theorie meer dan een miljard jaar oud moeten zijn, terwijl de mens nog geen miljoen jaar bestaat.

    Ik geloof ook in kabouters, maar ik heb er vooralsnog geen kunnen vangen. Zie je mij claimen dat de wetenschap mij serieus moet nemen in mijn geloof? Tja. Of je begrijpt wat wetenschap en de wetenschappelijke methode inhouden of je weigert het te begrijpen, zullen we dan maar zeggen. Ik leg het je met genoegen uit en praat met je verder over het diepe intellectuele dal (en winstgevende markt) van de samenzweringskliek. Mijn kennis van de paranormale wereld is extensief, ik ben breed belezen in Pauwels en Bergier, von Däniken, Charles Fort, Nazi Mythologie, Jordan Maxwell, Madame Blavatsk en elke andere licht gestoorde onwetende liefhebber van het mysterieuze of zelfverklaarde profeet van de übermenschen die in de holle aarde wonen en met de reptilians uit het Alpha Draconis stelsel praten. Zucht.

    Fijne zoektocht naar Atlantis. Als je het gevonden hebt, laat het even weten, OK? Niemand die je namelijk tegenhoud in je vrije tijd naar deze mythologische stad te zoeken in tegenstelling tot je bovenstaande geloof. Overigens is Atlantis geboren uit een paar hoofdstukken uit Plato’s Dialogen om te illustreren wat de slechts mogelijk uitkomst van democratie en vrijheid voor het plebs kon zijn. Hij was beetje elitair die Plato. Atlantis was de “Brave New World”, de “Nineteen Eighty-Four”, de freaking “Lord of the Flies” van de tijd der Griekse filosofen! Ga het alsjeblieft zoeken, en blijf weg!

    Serieuze mensen vragen niet om respect. Die werken hard en bewijzen hun claims onomstotelijk. Die gaan niet huilerig 40.000 andere obsessieve conspirofielen zoeken zodat ze de tijd van kamerleden kunnen verdoen met deze onzin. Die doen iets aan hun overtuigingen. Die kopen een boot/vliegtuigticket/kabouterval en gaan zelf zoeken naar Atlantis, de Yeti en UFO’s. Geen lege huilpraat, maar actie.

    Maar zo veel geloven jullie er stiekem zelf ook niet in, of wel? Triest. Wat moet je met dit soort huilerige leeghoofden? Hard roepen van de zijlijn, soms een boekje lezen of een website bekijken, maar nooit zelf iets doen. Verspil mensen hun tijd niet met je bits en bytes op het internet, met je adem, met je dromen. DOE er iets aan zodat we je kunnen respecteren, ook al ben je met een kansloze missie bezig. Verkwist de levens van kwetsbare en goedgelovige mensen niet zodat jij je beter kunt voelen, eindelijk in het gezelschap van andere simplistische zielen die de zelfde maffe dingen geloven. Of wil je soms een boek, DVD serie of lidmaatschap voor je eigen sekte verkopen? Is dat het? Met waarheid of ‘rechtvaardigheid’ heeft het duidelijk niets te maken.

    Oops, overduidelijk sprak in een lichte waanzin over deze lachwekkende ongein. Ik betuig spijt aan Van Dam en de Wit, ongetwijfeld aardige kerels en zij verdienen mijn licht venijnige, maar oprecht bezorgde tirade niet.

    Neem allemaal een kijkje op De-oude-wereld.nl voor een goede lach en verwonderlijke “Dit soort mensen bestaan nog in Nederland?” en dank aan Gerdien voor het melden.

    http://www.godvoordommen.nl/2011/02/04/scheppingsmodel-en-atlantis-kans-geven-in-wetenschap/#more-7508

  • Els Geuzebroek

    Het probleem met dit soort religieuzen is dat zij wel varen bij de zegeningen van de wetenschap, maar nooit zullen ophouden met het afremmen en tenietdoen van wetenschappelijke kennis door hun absurdistische systeem van onkunde op te blijven dringen. De domheid schijnt nooit moe te worden.

  • Boris

    Ook in dit programma weer voorbeelden genoeg van die domheid.

    http://www.youtube.com/watch?v=D6WD_l1Ud6g