25 juni: atheismedag 2011

  • Els

    Op zaterdag 25 juni organiseren de Verlichtingshumanisten in Utrecht de Atheïsmedag 2011: Lekker zonder God. Door de atheïstisch seculier humanistische drie-eenheid: Joep Schrijvers, Dick Metselaar en Floris van den Berg. Gelovigen en ongelovigen zijn van harte welke op dit spektakel van de rede.

    Een interactieve middag vol ongeloof met o.a.

    - Joep over lekker atheïsme

    - een exposé over goed zonder god

    - een goddeloze boekenstand

    - Floris zal het definitieve bewijs geven dat kabouters bestaan

    - een verbaal free fight-gala

    - Dick over atheïsme in de media

    - goddeloze column van Anton van Hooff, voorzitter van De Vrije Gedachte

    - het schandaal van creationisme op school

    - de top 5 atheïstische Youtube filmpjes

    Datum: zaterdag 25 juni 2011

    Locatie: Universiteit voor Humanistiek, Kromme Nieuwe Gracht 29, Utrecht

    Tijd: 14.00 tot 17.00 uur, inloop vanaf 13.30 uur, met aansluitend borrel tot 18.00 uur

    Entreeprijs: 5 Euro, studenten 2 Euro (op vertoon van collegekaart)

    De atheïsmedag wordt gesteund en gesponsord door de atheïstische vrijdenkersvereniging De Vrije Gedachte.

  • ongelovige

    Hmm, hoewel ik onderstreep dat het (soms) beter is gezamelijk op te treden tegen bijvoorbeeld creationisme in scholen etc, heb ik toch moeite met de groepsvorming met atheisme als lijm.

    Misschien ligt het aan mij, want ik heb vanaf jong kind al een pesthekel aan groepsvorming omdat dit conformisme vereist van individuen en da's nou net wat religie ook doet. Daarbij vraag ik me af of het hebben van een gezamelijk onzichtbaar vriendje niet veel meer bindt dan het samen overeenkomen dat dat vriendje niet bestaat.

    Ook heb ik moeite met:

    - Joep betoogt waarom god de ultieme rat is

    god is niet, einde verhaal.

    Ach misschien ben ik gewoon cynisch en ligt het aan mij.

    Ik hoop dat je plezier hebt Els, en laat ons weten hoe je het vond :)