En wééééééé'r een topic

  • Vleermuis

    Jongens, dit bord loopt als een trein..

  • It's me Jenny

    yep en goed optijd zo te zien wanneer je iets plaatst..:D

  • PS

    Well, I followed her to the station with a suitcase in my hand,

    Yeah, I followed her to the station with a suitcase in my hand,

    Well, its hard to tell, its hard to tell, but all true loves in vain.

    When the train come in the station I looked her in the eye,

    Well, the train come in the station I looked her in the eye,

    Well, I felt so sad and lonesome that I could not help but cry.

    When the train left the station, it had two lights on behind,

    Yeah, the train left the station, it had two lights on behind,

    Yeah, the train left the station, it had two lights on behind,

    Well, the blue light was my baby and the red light was my mind.

    All my loves in vain.

    All, all my loves in vain.

    —————–

    Rolling Stones

    Robert Johnson

    PS

    :)

  • PS

    Een aantal jaren geleden plaatste ik een kritische stuk over de Koran op het toenmalig religieprikbord.

    Ik stelde dat de Koran zichzelf lelijk tegensprak en dus niet deugde. Aan de hand van Koranteksten stelde ik vast dat Allah voortdurend als barmhartig werd omschreven maar dat hij ondertussen wel ongelovigen na hun dood op een vreselijke wijze martelde.

    Dit leverde me een zware ban op. Ik kon nergens meer prikken. Islamieten hadden over mijn stukje geklaagd. En dat terwijl ik zeer zakelijk mijn stukje had geschreven. Weliswaar noemde ik Allah een weerzinwekkend wreed woestijngodje maar dat onderbouwde ik met het feit dat hij ongelovigen kwelde, martelde en folterde, en dat terwijl hij zelf de ongelovigen had geschapen (in de Koran is Allah zeer duidelijk de Alveroorzaker).

    Dankzij andere webmasters werd mijn ban opgeheven.

    Later kreeg ik een ban op het evangelieprikbord omdat ik werd gestalkt door een reiki zeiki dame die niet tegen kritiek kon. Het mens zat me voortdurend te beledigen. Op een gegeven ogenblik sloeg ik terug. En ik kreeg weer een algehele ban. Dit resulteerde in een bezoek aan de opperbaas van de Startpagina. Onder het genot van een kopje koffie werd mijn ban opgeheven.

    Later kreeg een groot aantal ongelovigen een ban op het evangelieprikbord. Geen algehele ban maar een ban voor alleen dat prikbord. Ik behoorde tot dat grote aantal. Het evangelieprikbord is nu ter ziele.

    Enfin, je ziet het, jouw geschiedenis staat niet op zich.

    En natuurlijk moet jouw ban worden opgeheven.

    PS

    :)

  • Vleermuis

    Die ban heb ik in ieder geval niet gekregen omdat ik iets verkeerd zou hebben gedaan. Ik ga ervan uit dat het een soort noodkreet was. Het zal toch echt niet meevallen om als christen te blijven lachen met al die enge dingen die in de bijbel staan. Dan wil je juist mensen om je heen die elkaar daar niet aan herinneren.

  • Douce

    Geloof ik geen ruk van, want ik had een posting geplaatst, die ik niet meer terugzie.

    Maar ja….ik kijk morgenavond nog wel even, voorlopig “op kantoor” morgen, dus na die tijd.

    Gr. Douce

  • Els

    PS schreef:

    >

    > Een aantal jaren geleden plaatste ik een kritische stuk over

    > de Koran op het toenmalig religieprikbord.

    >

    > Dit leverde me een zware ban op. Ik kon nergens meer prikken.

    > Islamieten hadden over mijn stukje geklaagd.

    Wil dat zeggen dat je op het atheismebord niet meer zou kunnen prikken omdat het reliebord je in de ban doet?

    Dat noem ik UITDAGEN.

    We gaan hier wat kritische stukjes over de islam plaatsen, kijken of er klachten komen.

    Wel zonder schelden he, gewoon met feiten onderbouwen. Het is uiteindelijk wel mijn startpagina, en ruzie en beledigen kan ik niet verdedigen als ik klachten krijg.

    Feiten weet ik wel te verdedigen.

    Het beheer van het prikbord doe ik niet, da's wel lekker rustig.

    Grt, Els.

  • Quaenada

    Blijkbaar ben jij de beheerdster hier.

    Nee, in mijn Koranstukje schold ik niet. Ik concludeerde weliswaar dat Allah een weerzinwekkend wreed woestijngodje was, maar dat deed ik op grond van koranteksten waarin ongelovigen weerzinwekkend wreed voor eeuwig werden gemarteld. Meer sterke termen kwamen in mijn stukje verder niet voor.

    Als Allah geen respect heeft voor ongelovigen, dan heb ik uiteraard geen respect voor hem.

    Bovendien beledigde ik Allah niet want voor mij is Allah slechts een naam zonder een referent.

    Het religieprikbord is nu dicht. Na mijn ban kreeg ik veel steun van andere prikkers. De kritiek op de beheerder was zo groot dat die tenslotte het bijltje erbij neerlegde. Toch wel jammer.

    De grootste schelders heb ik overigens getroffen op het toenmalige islamprikbord, inclusief vele doodsbedreigingen en virulent antisemitisme en vreselijke homofobie. Overigens, lang niet alle islamieten maakten zich hieraan schuldig. Wellicht heb ik de degens gekruist met leden van de Hofstadgroep????? Fraai op het islamprikbord was ook de discussie tussen moslims onderling over de zin en onzin van de Hadith. Mijn kritiek op de Hadith is in feite gebaseerd op moslimkritiek op de Hadith.

    Dit prikbord zie ik als een prikbord voor vergelijkend warenonderzoek: een algemene analyse van de vele geloofjes, inclusief seculiere geloofjes. Maar ieder zijn meug.

    De ban van Vleermuis is ontstaan door een ruzie. En die ruzie ontstond weer door zijn vele kritiek op de Bijbel. Zijn kritiek was altijd goed onderbouwd. Maar bij sommige orthodoxe christenen werd Vleer de gebeten hond. En tja, onlangs schoot ie uit zijn slof. En hups, een ban. Maar ook orthodoxe christenen schieten daar uit hun slof. Dus Vleers ban is al te selectief. Mijns inziens moeten de gemoederen nu even bedaren. Daarna hoop ik dat Vleers ban wordt opgeheven en dat hij weer kan prikken op het bijbelprikbord. Zijn bijdrages aldaar waardeer ik want hij belicht daar bijbelpassages die in de regel weggemoffeld worden.

    PS

    :)

  • PS

    Volgens mij wordt er hier nog niets gewist. En zeker jouw bijdrages niet.

    PS

    :)

  • Vleermuis

    Er is hier volgens mij ook nog niks gewist.