We MOTTEN..

  • Oude rot

    Om het met gelovige woorden te zeggen..

    Natuurlijk wel de gang erin houden op dit bordje…

    Welke Ruzie's zijn er allemaal ontstaan door het geloof wat weer een afgescheiden groepje vormt zijn er nu allemaal al geweest…

    De Kotholieken….de vrijzinnige…de promostanste…de gevormde…. de beddisten..de kroon getuigen….de Fijne..(waar kwamen die ook al weer vanaf..) ook wel bekend als zwarte kousen…

    Wie weet er nog meer eigenlijk…ik heb ze niet bijgehouden…..

  • Vleermuis

    Volgens mij worden veel gelovigen juist zo blij van Jezus omdat deze ergens tegenin durfde te gaan. Waartegen, daar ben ik nog niet zo uit, want als gevestigde autoriteiten de afgelopen eeuwen ergens gebruik van hebben gemaakt om mensen hun wil op te leggen, dan is het wel de kerk. Mijn inziens levert de kerk meer gewillige schaapjes op die meelopen met de kudde, dan mensen die zo nu en dan eens hun nek uit durven te steken. Op het moment dat je ook maar ergens iets over zegt dan beginnen ze over het toekeren van de andere wang, over dingen maar gewoon aannemen omdat het god het zo wil, of dat je nooit de eerste steen mag werpen. Daarnaast word dienen, onderdanig, nederigheid en soberheid als een deugd gezien, en vrouwen mogen helemaal al niks zeggen. Allemaal aanwijzingen die er op wijzen dat het helemaal niet de bedoeling is om je stem te laten horen, maar rustig afwacht totdat éen of andere gerder aangeeft hoe hoog je moet springen.

  • Vleermuis

    Éen of andere herder dus..

  • Oude rot

    Was duidelijk….::D:D:D:D

    Maar al die afgestoten groepjes voeren dezelfde regels een beetje verdraaid weer in..

    En gaan ze op de oude voet verder… de ene nog extremer als de andere….