Hallo, JH
Misschien kun je een aantal argumenten aanvoeren??? Want waarop baseer je deze woorden? Jezus heeft toch gezegd dat je je vijanden behoort te beminnen, net zoals de mensen die ook van jou houden??? Zou Hij zoiets aan ons vragen, terwijl Hij zelf niet zo is??? Lijkt me stug… Wat ik geloof dat is dat God heel liefdevol is voor ieder van zijn schepsels, en dat Hij ons allen naar het Eeuwig geluk wil leiden, maar Hij heeft ons een vrije wil gegeven.. De vrije wil heeft Hij ook in liefde aan ons gegeven… Maargoed ik dwaal een beetje af.
Zelf snap ik ook niet helemaal waarom Hij bijvoorbeeld Sodom en Gomorra heeft verwoest. Maar ik denk/geloof dat Hij dat heeft gedaan doordat Hij in Zijn Alwetendheid wist dat dat het beste zou zijn. Ja ik weet dat je er altijd een goede draai aan kan geven… Maar dit geloof ik nu eenmaal, net als jij God in een negatief daglicht ziet.
En ik geloof trouwens ook dat als je naar de hemel wilt, je er ook komt (natuurlijk moet je dan niet losbandig gaan leven en gaan zondigen en denken dat je zo ook in de hemel kan komen, nee je moet wel doen waarvan je -in je hart- weet dat het goed is (of het ook goed is, laat ik in het midden, wij zijn tenslotte mensen en niet alwetend.)) En als je er niet naartoe wilt, dan wil je naar de hel want een andere keuze heb je niet, maar dat merk je vanzelf wel, want God laat je je keuzemogelijkheden wel zien, althans, dat is wat ik geloof en waar ik op vertrouw.
Nou ja dit is een beetje een lange stuk tekst, dus ik stop nu maar. Als je nog ergens over wilt discusseren moet je maar een berichtje plaatsen.