Voor de atheist.

• MJ

Hoezo slecht bijbelteksten uitleggen. Jullie hebben er inderdaad weinig van begrepen.

Hij probeert te genieten van alles en ontdekt dat dat alleen maar leegheid is.

Het leven is moeilijk als christen maar deze hebben de troost dat zij na dit leven in de hemel komen wanneer zij werkelijk in Jezus geloven.

• Vleermuis

Over die ‘troost’ waar je het over hebt, zijn vooral christenen onderling het nog niet eens, gelet op het grote aantal geloofsrichtingen en opsplitsingen van deze godsdienst. Voorts zijn er mensen op deze wereld die amper te eten en te drinken hebben, laat staan de kans hebben om ervan genieten. Ik denk dat je deze mensen tekort doet op het moment dat je deze beschuldigt van het hebben van een ‘leegte’ in hun leven op het moment dat ze de christelijke religie niet met je willen delen. Verder weten natuurlijk de meeste christenen hoe lekker het is om te genieten, maar hoef je natuurlijk geen christen te zijn om te weten dat je dit met mate moet doen.

• Pompoen

David schreef:

> Dus eet drink geniet want het leven van leegte is maar kort.

Juist, en verpruts het niet voor een onzeker after-life.

8-)

• JH

Salomo sucks. Hij is een depressieve mafkees die niet snapt wat genieten is. Hij krijgt het leven kado en het enige wat hij doet is overal leegte, dwaasheid en ijdelheid te zien. Welke een ondankbare hond. Nou ja, laat ik hem maar vergeven. Hij heeft niet gesnapt wat het leven inhoud voor een echte levensgenieter als ik. Sommige mensen moeten nodig een pilletje slikken tegen depressie. Zo ook Salomo. Wat een zwartkijker was dat. Ik ben blij dat ik hem nooit gekend heb.