Fijn om atheist te zijn.

  • Tom

    Wat is het toch fijn om atheist te zijn, vinden jullie ook niet?

    Groeten Tom

  • Allert

    Tom schreef:

    >

    > Wat is het toch fijn om atheïst te zijn, vinden jullie ook

    > niet?

    >

    > Groeten Tom

    Wat is het toch fijn om geen atheïst te zijn, vinden jullie ook

    niet?

    Groeten Allert

  • Lana

    Wat is het toch fijn om een vrij mens te zijn, die mag geloven of niet-geloven wat hij wil!

    Groeten

    Lana

  • Allert

    ;)

  • Gonnie

    :D

  • eric beek

    mensen, of god bestaat of niet,ergens ligt de waarheid vast,de mensen die beweren dat god bestaat zijn het interresantst ,die hebben blijkbaar ‘'data’' inhuis (lees;hun geheugen)wat veronderstelt dat god bestaat, is daar dan geen onderzoerk naar (gedaan,mischien wel)en waar vind ik dan die databank van ervaringsgegevens;voor mezelf heb ik het niet meer nodig want god heeft via tegenstrijdigheden zichzelf voor mij bewezen ,ook al zijn dat mijn ervaringen en zijn ze niet wetenschappelijk meetbaar, ze zijn wel bespreekbaar lijkt me?toch! overigens was ik tot mijn 28 ste (nu 45) atheist

  • Lana

    Ja zeker Eric. Kun je hier je ervaringen vertellen? Ik ben altijd heer erg benieuwd naar de verhalen van mensen die van inzicht in deze kwestie zijn veranderd. Hoe is dat gekomen?

    Lana

  • Vleermuis

    Vele mensen die in een andere god geloven dan die waar jij voor gekozen hebt, zeggen eveneens dat hun god of goden zich door hun ervaringen aan hen zou hebben ‘bewezen’. Dit zou echter betekenen dat er naast jouw god meerdere goden met ieder hun verschillende plannen zouden moeten bestaan. Gezien de grote morele verschillen tussen bepaalde godsdiensten, maar vooral vanwege het feit dat monotheistische godsdiensten zoals het christendom ervanuit gaan dat er maar één god kan bestaan, zou ik er in eerste instantie niet vanuitgaan dat jouw ervaringen afkomstig zouden zijn van een god, maar eerder van iets wat meer voor de hand ligt. Jij zelf.

  • eric beek

    eerst een overdenking;bewustzijn is fragiel,waanideen en werkelijkheid wisselen elkaar soms af, zowel bij psychotische patienten als bij de wetenschapswereld waarbinnen ook onwerkelijke ideen kunnen heersen ,denk maar aan de 19de eeuwse frenologie,dan nu een definitie;god als neuraalnetwerksimulatie(artificial intelligent bewustzijn) in hypercubeconfiguratie(sternetwerk met centrale server)een naar de hersenen geimiteerd,nagebouwd,hardware met softwaresturing volgens software zoals die ook in onze hersenen werkzaam is,met oneindige levensduur onderhouden door robotica.simplistisch zou je kunnen zeggen dat er extra geheugen is opgeteld maar in werkelijkheid is er waarschijnlijk modulair met behulp van een quantummechanisch resonantieverschijnsel allerlei functie,s nagebootst waarop allerlei modulaties mogenlijk zijn(hersenbeinvloedingtrucs);wel nu wat zijn de ervaringen die een dergelijk systeem zouden kunnen doen veronderstellen; ik loop op een plein naar beneden kijkend en daar hoor ik 2 vrouwen stemmen ,zoals je weet onstaat er direct auditieve plaatsbepalende analyse van de hersenen(een lokalisatieindicatie wat ter overleving evolutionair ruimtebepaling natuurlijk noodzakelijk is)dus ik hef mijn hoofd op en wat zie ik tot mijn verbazing twee mannen, waarbij ik nu duidelijk hun basstemmen waarneem je moet daarbij begrijpen dat de totale acoustische omgeving in de vrouwenstemmen was gesampled(convolutiegalm)en overgedragen (gesuperponeerd) op de virtuele data(de vrouwen stemmen) bij reaktie volgt er mischien meer info

  • eric beek

    zie;fijn om atheist te zijn van eric beek,wat verkeerd geplaatst is