Wat een dooie boel hier. Kom tot de Heer die leven geeft!
God houdt van u en het is Zijn verlangen een persoonlijke relatie met u te hebben.
God houdt van u
“Want God heeft zoveel liefde voor de wereld, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven; zodat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft” (Johannes 3:16).
God wil dat u Hem kent
“Het eeuwige leven is dat zij U kennen als de enig ware God, en Jezus als de Christus die U naar de aarde hebt gestuurd” (Johannes 17:3)
Hoe komt het dat de meeste mensen God niet op die manier kennen?
De mens is zondig en schuldig tegenover God, die rechtvaardig en volmaakt is. De zonde heeft de mens van God gescheiden en de relatie tussen God en mens verbroken.
Wat is zonde?
Gods bedoeling was dat wij Hem zouden kennen en liefhebben. Maar wij zijn onze eigen weg gegaan. We laten dat merken door een vijandige of onverschillige houding tegenover God. Deze houding noemt de Bijbel zonde (Romeinen 1:18-21; Jesaja 53:5,6)
Wie hebben gezondigd?
“Alle mensen hebben gezondigd en missen daardoor Gods nabijheid” (Romeinen 3:23)
Wat zijn de gevolgen van de zonde?
“De zonde betaalt een hard loon: de dood” (Romeinen 6:23).
De oplossing voor dit probleem:
Jezus Christus is Gods oplossing voor de zonde van de mens. Alleen door Hem kunt u een persoonlijke relatie met God ervaren.
Jezus stierf in onze plaats
“Hij is eenmaal voor onze zonden gestorven, als een onschuldige voor de schuldigen. Hij heeft dat gedaan om ons bij God terug te brengen” (1 Petrus 3:18a).
“Maar God heeft ons Zijn grote liefde getoond door Christus te sturen en Hem voor ons te laten sterven toen wij nog schuldige zondaars waren” (Romeinen 5:8).
Jezus stond op uit de dood
“God heeft Jezus uit de dood laten opstaan; dat hebben wij allemaal gezien” (Handelingen2:32).
Jezus is de enige weg
“Ik ben de weg, de waarheid en het leven”, antwoordde Jezus, “Ik ben de enige weg tot de Vader” (Johannes 14:6).
Wij moeten Jezus Christus in ons leven toelaten als Verlosser en Heer. Dan pas kunnen we God persoonlijk leren kennen …
Jezus in ons leven toelaten houdt in:
- Dat wij tegenover God erkennen dat wij zondig zijn en dat wij ons met Zijn hulp van de zonde willen afkeren.
- Dat wij erop vertrouwen dat Jezus Christus al onze zonden vergeeft, omdat Hij ervoor stierf.
- Dat wij verlangen Jezus Christus lief te hebben en als Heer van ons leven te gehoorzamen.
Het is een onverdiend geschenk van God
“Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden” (Johannes 1:12; Efeziers 2:8,9).
Jezus zei: “Luister, Ik klop op de deur. Als iemand Mij hoort en de deur opendoet, zal Ik bij hem binnenkomen. Dan zullen wij samen eten, hij met Mij en Ik met hem” (Openbaring 3:20).
<><