Geloof en Rede

• Timo

Sinds deze week bestaat de nieuwe website http://www.geloofenrede.nl. Op deze site staan artikelen over geloof, rede en wetenschap. Als ik de reacties hier zo lees zullen de meesten het niet eens zijn met de inhoud van de website, maar misschien dat jullie het toch interessant vinden om enkele artikelen en video's te bekijken.

• Els

Beste Timo,

Mij lijkt het totale tijdverspilling, ik ga niet meer de moeite nemen. Ik heb nu zo ontzettend veel pogingen van religieuzen zitten lezen die mij steeds willen overtuigen dat er goden bestaan, dat ik er helemaal geen zin meer in heb. Het zijn allemaal dezelfde redeloze smoesjes waarmee mensen zichzelf in een fuik draaien.

Als iemand zijn leven wil verdoen aan sprookjes of kinderachtigheden is daar blijkbaar niks aan te doen. Mijn advies is om je geen oor aan te laten naaien en de blik te werpen op de aarde en je medemensen, en de religieuze valse beloftes te laten voor wat ze zijn.

Waarom vluchten mensen liever in sprookjes dan dat ze zich bezighouden met het leven zelf? Doe liever moeite om het leven wat aangenamer te maken, want ‘leven na de dood’ bestaat niet.

• Boris

Ik vind het totaal niet interessant. God bestaat namelijk niet.

• Karel Stromph

Timo, heeft een ongeteugelbare zendingsdrang, naar ik vind dat hij dat moet uitleven bij een stel gekken, die zich dolgraag achter een “God” verbergen.

Wie heeft trouwens God geschapen?

Vermoedelijk een stel godsdienstterroristen.

Groet, Karel

• daandaan

rede en geloof = contradictio interminis…(sorry voor de foute spelling)

• daandaan

prachtig els….nu begrijp je waarom ik zo kortaf ben…

grtz…ex lid.

• Karel Stromph

contradictio in adjecto en in terminis.

Wie was de regiseur van de TV-opname toen Jezus zijn missie voltooid zou hebben?

Groet, Karel