*Iets om over na te denken
Als er geen God is wie zou dan alles gemaakt hebben? *
Huh? Het vliegende spaghettimonster heeft alles gemaakt. Geloof jij nog in goden dan?
*** De evolutie zegt ook :
De aap is geevolueerd tot mens.
Waarom zijn er dan nog steeds apen, zijn dat soms de trage modellen?***
Dit soort redeneerfout heeft een naam, het is een ‘stroman’. Je verzint zelf een belachelijke bewering, in dit geval leg je dus de evolutieleer een onzinnige bewering in de mond, die je vervolgens gaat weerleggen.
Ik kan je alleen maar adviseren om eens een boek over evolutie aan te schaffen. Koop maar ‘Evolutionair denken’ van Chris Buskes, daar staat heel goed in uitgelegd hoe evolutie werkt plus nog een heleboel andere interessante dingen.
Je kan ook beginnen met een eenvoudig interview met Johan Braeckman, ik plak hier wel een stukje voor je in:
http://www.skepp.be/artikels/evolutie/creationisme-johan-braeckman-over-misverstanden-rond-de-evolutietheorie
***Mensen denken te snel dat ze weten wat Darwin bedoelde. Als ik in mijn lessen of tijdens voordrachten vraag wat de essentie van de evolutietheorie is, krijg ik steevast als antwoord dat de mens van de aap afstamt, wat niet klopt. Apen en mensen hebben een gemeenschappelijke voorouder: ongeveer zes miljoen jaar geleden liep in Afrika een wezen rond dat enerzijds heeft geleid tot de ontwikkeling van aapachtige soorten en anderzijds tot die van mensachtige soorten, zoals de Homo habilis, Homo erectus, Homo neanderthalensis en Homo sapiens, de enige die is overgebleven. Opmerkelijk is ook dat men steevast aan de mens denkt, terwijl evolutietheorie ons natuurlijk iets leert over leven in het algemeen, dat wil zeggen over alle soorten.***
Jammer dat Braeckmans boek niet meer online te lezen is, dat zou je ook kunnen lezen. Het is hard nodig dat je een beetje bijschoolt, aan je opmerkingen te zien. :-)
Succes.