Een kerk voor alle religies! Binnenkort ook in Nederland!

• Maastricht Moet Je Horen!

Binnenkort zal er in ons land een nieuwe kerk open gaan en wel een heel bijzondere, namelijk een kerk voor alle religies! Zoals o.a. christendom, islam, humanisme en wicca (hekserij), maar er wordt ook gekeken naar filosofie, psychologie, kunst en wetenschap.

Joan Elkerbout heeft dit initiatief genomen. Zij woont in Sint-Oedenrode (bij Eindhoven). Je bent van harte welkom bij de eerste viering op zaterdag 5 september 2009 op een locatie in het midden van het land.

Een kerk voor alle religies? Joan vertelt je graag meer!

Te beluisteren op www.maastrichtmoetjehoren.nl

Je bent van harte welkom! :)

• Els Geuzebroek

Ik vind het een leuk idee, en wens de initiatiefneemster veel succes. Toch vraag ik me af of met ‘filosofie’ en ‘wetenschap’ ook wordt bedoeld ‘religiekritiek’, of gaat het alleen om filosofieën en wetenschappelijk onderzoek dat het geloof in stand probeert te houden? Mag de vraag naar oorzaken van geloof in niet bestaande zaken worden onderzocht, of blijft het achterwege om de sfeer leuk te houden? En de vraag naar de negatieve gevolgen van een fixatie op iets wat er niet is, mag die worden gesteld? Is het uitgangspunt respect voor elkaars religie, of mogen de minder prettige kanten van de religies ook worden besproken?

Ik vind het prima dat het open staat voor iedereen en wens iedereen veel plezier, maar het lijkt me toch een beetje te euforisch allemaal voor de kritische atheïst.

• daandaan

krijg ik dan islamitisch joodse boeddistiese jehova`s aan de deur??

• Karel Stromph

Als die pan-confessionele kerk Yab-Yum heet vind ik prima.

Groet, Karel

• Pierre le Brun

“Een kerk voor alle godsdiensten.”

Dit is te vergelijken met een pan eenheidssoep. iedereen kan er naar genoegen zijn smakelijke hapjes uit vissen.

Wordt er ook nog koffie geschonken naar afloop?

Bepaalde “katholieke” kerken zijn reeds zo ver geemancipeerd.::o

• André Graber

Is er ook kinderoppas?

EIGENLIJK EEN DOMME VRAAG.

Bij jullie zijn kinderen immers ongewenst, liever abortus.>:D<

• 1daandaan1@gmail.com

Bericht verwijderd