Ex-gelovigen laten zich ontdopen met fohns

• Boris

Amerikaanse ex-gelovigen hebben een bijzondere manier gevonden om te laten weten dat zij tot andere inzichten zijn gekomen. De atheïsten zetten haarföhns in om hun lichaam van de laatste restjes heilig water te ontdoen.

Edwin Kagin, een bekende Amerikaanse atheïst, ontdoopt zijn mede-ongelovigen met een haardroger met het opschrift ‘rede en waarheid’. Volgens Kagin zijn ouders verkeerd bezig door hun kinderen te laten dopen terwijl ze zelf te jong zijn om te kiezen voor het geloof. Hij ziet dopen zelfs als kindermisbruik en wil met behulp van een föhn symbolisch terugdraaien wat de ouders van de volwassen atheïsten hebben aangericht.

“Ik was katholiek gedoopt, maar kan me er niets meer van herinneren”, laat een 24-jarige ex-gelovige weten. “Volgens mijn moeder gilde ik als een mager speenvarken. Dat is het bewijs dat jonge kinderen niet willen worden gedoopt. Het is niet eerlijk, ik ben een geboren atheïst, maar werd gedwongen katholiek te worden.”

Kagin trok voor het ontdopingsritueel een monnikspij aan, prevelde een paar Latijnse zinnen en vroeg de atheïsten naar voren te komen. Hierna liet hij ‘de geest van warme lucht de resten van het heilig water wegnemen’.

Ironisch genoeg is Kagins zoon juist bekeerd tot het christendom. Hij is zelfs een fundamentalistisch christelijke predikant geworden, na een ‘persoonlijke openbaring in Jezus Christus’. “Men vraagt zich af waar het fout is gegaan”, laat Kagin weten.

Bron: Fok.nl

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=18440

• Sietse 45

Daarom zie ik persoonlijk ook veel liever dat je als volwassene je eigen keuze maakt om gedoopt te worden dan kies je er zelf voor welk geloof je wil aan gaan.

Nu had je geen keus, ja er uit stappen omdat je ogen werden geopend wat er allemaal mis was en ging, alleen al omgang onder elkaar als gemeente leden afschuwelijk.

Zondags was het een complete modeshow en zaten ze ander te bekritiseren en na de preek gingen er verschillende over de tong was heel leerzaam zo 'n dienst en het na kaarten.

En dan ook nog werd je beknot in de omgang met wie je er op uit trok kerkelijk of niet kerkelijken al zo fijn,

dat de keuze was niet zo moeilijk welke kant het op zou gaan toen je op een leeftijd kwam dat je ging nadenken:D

• Boris

Vandaar ook dat ik vind dat bijzondere scholen verboden zouden moeten worden. Je moet kinderen niet je eigen geloof willen opdringen.

• Sietse 45

Ben ik met je eens en willen ze toch dan zelf laten betalen prima toch.