Bestaat god?

  • Els

    Ik heb het ook een beetje te druk helaas. Ik houd me voorlopig even bij het forum van atheisme.eu, anders moet ik mijn aandacht teveel versnipperen.

  • Ferry

    Nou eric,niemand geef een reactie,maar we waren het er overeens dat god niet bestaat.

    En je boxen geven te weinig geluid,omdat ik doof ben geworden

    van de te harde muziek,dus laten we de schuldige nu eens op zoeken.

    Bij voorbeeld;

    Ik GOD/ALLAH,en mijn zonen(mensen),jezus en mohammed,ontwerpen samen.

    Ik GOD/ALLAH,maak de Zon/Regen/en de Wind/dus het Weer.

    Mohammed,maak een lange spoorlijn,van Utrecht naar Amsterdam.

    Jezus maak twee Treinen,die bij Wind stilstaan,

    bij Regen achteruit gaan,en bij Zon vooruit rijden.

    We plaatsen beide treinen,met de voorzijde naar elkaar,

    de 1 in Amsterdam en de ander in Utrecht,het trajekt duurt 1 uur..

    De Zon schijnt de hele dag toevallig.

    De Vraag;

    WIE O WIE, IS ER NU SCHULDIG, AAN DE BOTSING???.

    Poyng Groetjes Ferry.

  • eric beek

    ik begrijp er helemaal niets van ,wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen,je gebruikt in ieder geval wel hoofdletters en leestekens,maar verder snap ik niets van die woordenbrij,maar er is een verschil ;het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen

  • Ferry

    Beste Eric,

    Het was zomaar een vraagstelling,maar oke je heb hem niet begrepen.

    Dan een andere vraag,

    Jij bouw een speelhut met een dak,je zet in het midden een stutpaal.

    Je zoontje 3 jr oud mag er in spelen,je zeg hem vooral niet tegen die paal te lopen,

    en er ook vanaf te blijven.

    De verleiding om in die paal te klimmen is erg groot,zodat je zoon besluit er toch in te klimmen,en het dak stort in,je zoon is dood.

    WIE IS NU DE SCHULDIGE???.

    Denk rustig na,groetjes ferry

  • eric beek

    luister,man ,ik begrijp wel degelijk je metaforische aanwijzingen,maar wilde eerst els een hak zetten en mijn antwoord op je metafoor (oh,man i hate metaphors ,they can be so full of confusion)is als vanouds ,begrijp jij mijn verlichtingsverhaal eigenlijk wel,nu dan god is verantwoordelijk voor ons complex functioneren en redeneren (kan ik technisch over doen, wat ik dan ook geprobeert heb)—–oh ja ,het weer gelezen te hebben komen we geloof ik tot de zelfde conclusie,vader verantwoordelijk ,——god heeft controlle mogenlijkheden tot aan de kleinste componenten van de menselijke hersenen toe,maar verstopt zich achter de mens(niet bij iedereen) en BESTAAT DUS NIET,ervaringswijsheid,——-gebruik in geval van mij iets uit te leggen dus geen metafoor,———de trein is een metafoor voor extra sensorial perception, beleving/waarneming anders dan de eigen zintuigelijke waarneming,simulaties——-vrouwen hebben de machtswaan en beheersingsdrang ontwikkeld gekregen(sommigen)dat ze ergens aan bouwen(een huis als metafoor voor persoonlijkheid)en via droombeleving en hun invoeging van ideen in dit proces dat ze invloed uitoefenen in samenwerking met synchronisatie en correlatieve effecten,dit is al waan want mijn conclusie ergens hier op dit forum geschreven(bestaat god of verlichting etc)overkoepelt(overruled) tot hierboven geschreven uitspraak——-de verbale representatie van de gedachte kan totaal gesimuleerd worden,(nagebootst)—–je denkt je eigen shit te denken maar in feite was het god,——natuurlijk functioneren we ook op ons zelf maar god vulde het externe extra geheugen met diverse informatie ,zo rijk als elk individu is

  • eric beek

    niet alleen jezus en mohammed zijn voor de treinen verantwoordelijk maar als meting ,god die nabootst mogenlijkheden van de hele ganze mensheid ,ik zit ook in de trein zowel als dat ik hem voorbij zie rijden , extra zintuigelijke waarneming doen (e.s.p),—–zie je hoe verwarrend metafoor gebruik is,want bedoel jij dit eigenlijk wel—-je moet trouwens niet stiekum naar mijn boxen luisteren,heb je zelf geen boxen en eigen muziekl

  • Ferry

    Vriend Eric,

    Bestaat god nu,of niet volgens jou?,gezien je woordenwaterval bij jou wel degelijk.

    De schuldvraag over de dood van dat zoontje,heb ik aan moscopdefiets voorgelegd.

    Nu zijn antwoord was toch anders,hij vond dat het kind zelf schuld had.

    De vader had hem voldoende gewaarschuwd.

    En volgens onze wet gebaseerd op de bijbel,ga de Vader dus vrijuit.

    Met die trein is hij er nog niet uit,gezien zijn antwoord op de zoontjes vraag,heb

    ik (alsgod)er wel vertrouwen in.

    Even over jou boxen,ik luister 5 van de 7 dagen 2 uur per dag naar radio 5,via

    boxen in een 40 jaar oude radio,ik dacht altijd dat die radio van mijn vrouw was.

    Nu ga ik naar sporza,be,tvde 3 dagen van panne kijken.O ja dat is wielrennen,

    Kijk even of je fiets daar toevallig ook stiekum gebruikt wordt.

    Grt van ferry.

  • alie

    Schitterende reactie's over god bestaat niet,jammer eigenlijk,omdat hij

    hier dan ook niet zal reageren,trouwens hij heeft nog nooit gereageerd,ook al

    willen kerken/moskeeen het ons anders doen geloven.

    Weer dat woord geloven.

  • ferry

    dooie boel he.

  • eric beek

    god is dus,vooral bezig met het programmeren van ons extern aangebracht geheugen,met alle synchronisaties en correlaties die daar mee te maken hebben,waarna we dus als we niet door god van ideen voorzien worden ,functioneren op de bagage van vroeger aangebrachte ideen,aan de hand van de opgeslagen conclusie van eerdere programeerstappen ,dit alles kan zeker als god's sckakelmogenlijkheden(zijn neurale netwerksimulatie)bijv zo snel is als denkbaar(lichtsnelheid),natuurlijk wordt dit aangepast met conversieprincipe's aan menselijke neurale netwerkschakelsnelheden

    -