Een ban op een bijbelbord voor het citeren van een bijbeltekst, kan het tegenstrijdiger?
Het is ook een beetje mijn bezwaar tegen mijn eigen postings, het lijkt of ik de paus verdedig, terwijl ik van mening ben dat er tegen alle religies flink aangeschopt moet worden. Hoe meer kritiek, hoe liever.
Het wordt alleen niet geaccepteerd omdat men dit ervaart als een persoonlijke aanval.
De gevoelige tenen van de moslims zijn nu geraakt, een week of wat geleden was er bij de SGP commotie om Madonna, er is een tentoonstelling in Iran om de joden te beledigen….
Wat nu zo opvallend is, is dat als moslims zich beledigd voelen, er meteen van alles uit de kast wordt gehaald om deze gevoelens onmiddelijk te stoppen.
De paus moet excuses aanbieden en is dom, films mogen niet gedraaid worden (Aisha), er is kritiek op de vrije (!) pers omdat de cartoons worden afgedrukt, kunst moet in de prullenbak als mohammed erop staat afgebeeld, blote reclameposters moeten uit het straatbeeld, zwembaden moeten in een burqa om moslima's te laten zwemmen….
Terwijl geen mens erover denkt om serieus Madonna van het toneel te halen of Iraanse vlaggen te verbranden om die tentoonstelling.
Die selectieve verontwaardiging proef ik ook een beetje bij jou.
Daar verzet ik me tegen!
Ik vond in dat kader de tekst van Els in het topic hieronder wel geslaagd:
“Maar de inmiddels voorspelbare reactie in de islamitische wereld geven duidelijk aan dat er met de islam iets mis is. Het moet echt duidelijk worden dat kritiek op de godsdienst domweg een recht is. We moeten kunnen wijzen naar de fouten van de godsdiensten, omdat ze niets dan ellende aanrichten als je je ogen sluit voor de zwaktes ervan.”