Is religie een vorm van kindermishandeling??

  • Ellen XL

    Wat een vreemde ideeën Els;

    Els schreef:

    >

    > Ellen, jij wordt na je dood ook opgevreten door de wurmen.

    Nee want ik laat me cremeren, nadat alle organen die nog gebruikt kunnen worden er uit gehaald zijn.

    > Maar een hel bestaat niet, dus als jij seks waagt te hebben

    > met verschillende mannen zul je niet eeuwig branden in de

    > hel.

    Hel of geen hel, ik heb echt wel sex met verschillende mannen gehad, en hoe!

    Dat maakt duidelijk dat godsdiensten met behulp van

    > leugens ??? mensen proberen te onderwerpen aan een moraal die

    > niets met menselijkheid te maken hebben. Leugenachtige zaken

    > als god en de hel bij de opvoeding betrekken is oneerlijk,

    > en dient er alleen maar voor om mensen dingen te laten doen

    > die ten gunste komen van de onderdrukkers die in een systeem

    > de macht hebben.

    Onzin! Die ideeën over religie zijn alleen wat jij er over denkt en heeft niets met mijn belevingswereld te maken. Je bent gewoon vooringenomen.

    > Dat je pas bij je puberleeftijd van hel leerde, heeft er

    > waarschijnlijk alles mee te maken dat je gezonde verstand

    > tegen die tijd begint te ontwikkelen, dus dan slik je niet

    > meer zoals een klein kind alles voor zoete koek.

    Nou christenen (zoals ik) beginnen niet tegen kleine kinderen meteen over hel en verdoemenis. Daar ging de topic toch over?

    > Kleine

    > kinderen zijn goed van vertrouwen, omdat zij aangewezen zijn

    > op wat grote mensen ze leren. Ze beseffen in hun kinderlijke

    > goedgelovigheid niet dat ze geen wijze levensraad krijgen

    > aangereikt, maar leugens. Hun vertrouwen is misplaatst.

    Je bekijkt het als een buitenstaander. Mijn ouders waren niet gelovig. Jij zou dat een zegen vinden denk ik. Maar zodra ik van Jezus hoorde besloot ik hem meteen aan te nemen. Ik was toen 8. Mijn ouders hebben mij nog verboden om te bidden en over godsdienst te praten omdat ze bang waren dat ik net zo'n Jezusfreak zou worden als ik nu ben :)

    Maar

    > de hel als dreigmiddel dient toch wel degelijk om te

    > voorkomen dat mensen zelfstandig gaan denken en zelfstandige

    > beslissingen durven te nemen.

    Bij het kerkgenoodschap waarbij ik mij nu heb aangesloten, beslist men pas op volwassen leeftijd of men zich laat dopen. Het aansluiten was een zelfstandige beslissing van mij.

    > Wees gewoon eerlijk, en leg uit waar het leven over gaat. Een

    > stupide en zelfs gevaarlijk sprookje verandert niets aan het

    > feit dat het leven eindig is, en dat we sterfelijk zijn. Het

    > is alleen maar heel oneerlijk. Mensen wijsmaken dat je naar

    > de hel gaat als je de christelijke moraal ter discussie durft

    > te stellen, is ronduit crimineel.

    Opvattingen wat goed en slecht, eerlijk en oneerlijk is verschillen per cultuur.

    Ik ken trouwens weinig christenen die mensen wijsmaken dat je naar de hel gaat als je de christelijke moraal ter discussie durft te stellen, Misschien moet je verder kijken dan je neus lang is en realistisch blijven.

    Dat het crimeneel zou zijn, Ik ken de wet toevallig, is buiten proporties.

    Jij bent als atheist net zo dogmatisch als hele zwartekousen kerkgangers als christen zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Ellen

  • Els

    Ellen, dat jij zonder angst seks kan hebben, heb je niet te danken aan de christelijke beschaving, maar aan het feit dat de christelijke beschaving geen macht meer heeft. Nog niet lang geleden waren vrouwen die zoiets openlijk konden zeggen ‘hoeren’, en ze werden door iedereen verguisd. Als ze kinderen hadden, was het nog erger, want hun kinderen waren bastaardkinderen.

    Misschien ben jij niet van de generatie die nog weet wat een bastaardkind is, maar concepten als ‘onwettige kinderen’ en ‘bastaardkinderen’ maakten toch echt deel uit van de christelijke moraal, evenals de ‘@!#$’ en de ‘dubbele seksuele moraal’, zoals ‘mannen moeten weten waar het gaatje zit’, waar jij dus duidelijk geen last meer van hebt.

    >Onzin! Die ideeën over religie zijn alleen wat jij

    >er over denkt en heeft niets met mijn belevingswereld

    >te maken. Je bent gewoon vooringenomen.

    Ik ben niet vooringenomen, ik heb gezien wat er met mensen gebeurt die dankzij de religieuze moraal als minderwaardige werden behandeld. Vele mensen hebben net zolang gevochten tot de onderdrukking van het geloof ten einde was gekomen, en nu zouden we het sprookje moeten accepteren dat het geloof niet discrimineert en onderdrukt. Het geloof is onschadelijk gemaakt doordat ongelovigen hebben gestreden voor gelijke rechten, vrije keuze en vrije opvattingen. Het is fijn dat jij er de vruchten van plukt, maar als het christendom nog had geheerst, zou je beter hebben geweten wat seksuele onderdrukking betekent.

    >Nou christenen (zoals ik) beginnen niet tegen kleine kinderen

    > meteen over hel en verdoemenis. Daar ging de topic toch over?

    Je hoeft jezelf niet als maatstaf te nemen. De maatstaf is het religieuze fundament zoals dat breed verspreid is, in andere landen meer dan in Nederland. Je zegt dat jouw ouders niet gelovig waren, dan is het nogal logisch dat je niet bent opgevoed met het geloof na de dood, en dreiging met de hel. Dat jij je kinderen niet zo opvoedt, is waarschijnljik te danken aan jouw ouders, maar zeker niet aan het christendom.

    Je ontkent dat de hel als dreigmiddel tegen kleine kinderen wordt gebruikt, en dat er misbruik wordt gemaakt van het aangeboren vertrouwen hebben dat kinderen in hun ouders hebben. Dat is waar de topic over gaat, het gaat namelijk over wat Richard Dawkins hierover zegt.

    Kinderen zijn in een ontwikkelingsfase naar hun volwassenheid, en ze zijn voor hun ontwikkeling afhankelijk van wat de ouderen ze leren. In plaats van ze nuttige dingen te leren, krijgen ze dingen te horen die niet waar zijn. En daarbij hoort wel degelijk dat mensen naar de hel gaan als ze dingen doen die niet mag, ook al zijn er tegenwoordig mensen die dat onder invloed van de secularisatie niet meer geloven.

    >Dat het crimeneel zou zijn, Ik ken de wet toevallig, is buiten proporties.

    Het is wel degelijk crimineel om mensen onder valse voorwenselen dingen te laten doen die ze niet zouden doen als ze wisten dat de bedreigingen leugens waren. Het is oplichterij, chantage en bedreiging.

    > Jij bent als atheist net zo dogmatisch als hele zwartekousen kerkgangers

    > als christen zijn.

    Ik denk dat jij niet hebt geleefd in een voldoende christelijke maatschappij om te weten hoeveel last je hebt van de discriminatie. Het was nog niet lang geleden dat vrouwen hier onder voogdij van hun man stonden, die het hoofd van de familie was.

    In mijn jeugd was het nog altijd mogelijk om vrouwen uit gemeenteraden te weren.

    Wat langer geleden, maar niet zo lang, mochten vrouwen niet eens naar de universiteit. Jij denkt dat alle vrijheden die jij hebt met het christendom ook mogelijk zijn, maar dat zijn ze niet. Je hebt hier alleen maar gelijke rechten omdat het christendom onschadelijk is gemaakt.

    En nu zitten christenen te dwepen met ‘hoe je zelf met je geloof omgaat’. Nou, als het christendom de kans krijgt, heb je echt niet meer de keuze om zelf te bepalen hoe je met je geloof omgaat. Dat is een seculier recht, dat is vastgelegd in de Mensenrechtenverklaring, een verklaring die onderdrukking door de godsdienst tracht tegen te gaan.

  • Els

    Nou, hier nog een leuk voorbeeld van hoe volgelingen van de ‘erkende godsdiensten’ omgaan met kinderen die wat ruimdenkender zijn, en Harry Potter lezen.

    http://www.badthinking.com/blog/index.php/2007/06/09/cursed_cursed_i_tell_you_if_you_read_har

    Een kind van zeven jaar krijgt te horen dat ze zal worden ‘vervloekt’ als ze Harry Potter leest.

    Van de week nog werden alle Harry Potter boeken uit de bibliotheek van een katholieke school verwijderd.

    http://www.foxnews.com/story/0,2933,305061,00.html

    Massachusetts Pastor Orders Harry Potter Books Removed From Catholic School

    Met waarschuwingen voor het occulte en voor satanisme erbij. De man zat te vertellen dat hij het deed om de kinderen te beschermen. Krankzinnige bangmakerij dus. Natuurlijk is de man zelf ook vreselijk bang gemaakt, hij zal het niet doen omdat hij sadistisch is, hij is zelf ook gehersenspoeld door de christelijke dreigingen.

    Intussen wordt hier aan kinderen geleerd dat Harry Potter leidt tot de duivelse wicca-aanhangers. Op die jonge leeftijd leren kinderen dus al dat er mensen zijn die zich verbinden met het zogenaamde ‘kwaad’.

    En dat gebeurt echt niet alleen in Amerika. Op de Nederlandse tv zag ik ook een discussie tussen een wicca meisje en een christelijke dominee, die tegen het meisje zat te vertellen dat zij zich bezig hield met het aanroepen van ‘de duivel’, en dat wicca de godsdienst van de satan was. Zo zet het christendom nou mensen tegen elkaar op.

  • Ellen XL

    Hoi Els,

    Ik heb zelf de eerste 4 delen van Harry Potter gelezen, en het is een erg goede fantasie. Het is echter wel zo dat op de toveracademie b.v vervloekingen worden geleerd en er erg enge helse wezens in voorkomen.

    Dan denk ik toch; als je er nu zo op tegen bent dat kinderen met de christelijke hel worden geconfronteerd, vind jij dan dat ze wel met vervloekingen en andere gewelddadige magische dingen kunnen worden geconfronteerd? Als het maar niet christelijk is?

    Met groet, Ellen

  • Els

    Het verschil is dat Harry Potter een fantasieboek is, zoals ieder kind weet, maar het christendom leert aan dat hun god en duivel ‘echt’ bestaan, en dat die eeuwige beloning of vervloekingen dus echt zijn.

  • Ellen XL

    Hoi Els, ik had je posting gisteren al gezien en bedankt voor het werk dat je er in hebt gestoken, ik zal proberen er hier en daar op in te gaan.

    Ik ben met een marathon sessie op mijn werk bezig, dus soms heb ik gewoon eff geen tijd om te prikken. Maar nu komt het :D

    Els schreef:

    >

    > Ellen, dat jij zonder angst seks kan hebben, heb je niet te

    > danken aan de christelijke beschaving, maar aan het feit dat

    > de christelijke beschaving geen macht meer heeft. Nog niet

    > lang geleden waren vrouwen die zoiets openlijk konden zeggen

    > ‘hoeren’, en ze werden door iedereen verguisd. Als ze

    > kinderen hadden, was het nog erger, want hun kinderen waren

    > bastaardkinderen

    Nou ik was net volwassen in de 70's en toen was het de sexuele revolutie.

    > Misschien ben jij niet van de generatie die nog weet wat een

    > bastaardkind is, maar concepten als ‘onwettige kinderen’ en

    > ‘bastaardkinderen’ maakten toch echt deel uit van de

    > christelijke moraal, evenals de ‘@!#$’ en de 'dubbele

    > seksuele moraal', zoals 'mannen moeten weten waar het gaatje

    > zit', waar jij dus duidelijk geen last meer van hebt.

    >

    Haha! dus bepaalde woorden worden op het atheisme prikbord ook wel vertaald met #@&!

    > >Onzin! Die ideeën over religie zijn alleen wat jij

    > >er over denkt en heeft niets met mijn belevingswereld

    > >te maken. Je bent gewoon vooringenomen.

    >

    > Ik ben niet vooringenomen, ik heb gezien wat er met mensen

    > gebeurt die dankzij de religieuze moraal als minderwaardige

    > werden behandeld. Vele mensen hebben net zolang gevochten tot

    > de onderdrukking van het geloof ten einde was gekomen, en nu

    > zouden we het sprookje moeten accepteren dat het geloof niet

    > discrimineert en onderdrukt. Het geloof is onschadelijk

    > gemaakt doordat ongelovigen hebben gestreden voor gelijke

    > rechten, vrije keuze en vrije opvattingen. Het is fijn dat

    > jij er de vruchten van plukt, maar als het christendom nog

    > had geheerst, zou je beter hebben geweten wat seksuele

    > onderdrukking betekent.

    Ik heb alles meegemaakt over een week word ik 58 :)

    >

    > >Nou christenen (zoals ik) beginnen niet tegen kleine kinderen

    > > meteen over hel en verdoemenis. Daar ging de topic toch over?

    >

    > Je hoeft jezelf niet als maatstaf te nemen. De maatstaf is

    > het religieuze fundament zoals dat breed verspreid is, in

    > andere landen meer dan in Nederland. Je zegt dat jouw ouders

    > niet gelovig waren, dan is het nogal logisch dat je niet bent

    > opgevoed met het geloof na de dood, en dreiging met de hel.

    > Dat jij je kinderen niet zo opvoedt, is waarschijnljik te

    > danken aan jouw ouders, maar zeker niet aan het christendom.

    Nee mijn ouders waren heiden

    >

    > Je ontkent dat de hel als dreigmiddel tegen kleine kinderen

    > wordt gebruikt, en dat er misbruik wordt gemaakt van het

    > aangeboren vertrouwen hebben dat kinderen in hun ouders

    > hebben. Dat is waar de topic over gaat, het gaat namelijk

    > over wat Richard Dawkins hierover zegt.

    >

    > Kinderen zijn in een ontwikkelingsfase naar hun

    > volwassenheid, en ze zijn voor hun ontwikkeling afhankelijk

    > van wat de ouderen ze leren. In plaats van ze nuttige dingen

    > te leren, krijgen ze dingen te horen die niet waar zijn.

    Wij vinden ze dus wel waar he?

    En

    > daarbij hoort wel degelijk dat mensen naar de hel gaan als ze

    > dingen doen die niet mag, ook al zijn er tegenwoordig mensen

    > die dat onder invloed van de secularisatie niet meer geloven.

    Ach dat zijn zulke middeleeuwse geloofsopvattingen! Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt, ik zit bij een kerk en daar denkt iedereen er zo over. Persoonlijk geloof ik alleen in een hel die in je zelf zou zijn.

    > >Dat het crimeneel zou zijn, Ik ken de wet toevallig, is

    > buiten proporties.

    >

    > Het is wel degelijk crimineel om mensen onder valse

    > voorwenselen dingen te laten doen die ze niet zouden doen als

    > ze wisten dat de bedreigingen leugens waren. Het is

    > oplichterij, chantage en bedreiging.

    Ik ben geheel uit vrije wil christen geworden, het idee van jou vind ik nog steeds overtrokken maar mischien dat het wel werkt in reformatorische of calvinistische kringen. De hele zwartekousen kerken.

    > > Jij bent als atheist net zo dogmatisch als hele

    > zwartekousen kerkgangers

    > > als christen zijn.

    >

    > Ik denk dat jij niet hebt geleefd in een voldoende

    > christelijke maatschappij om te weten hoeveel last je hebt

    > van de discriminatie. Het was nog niet lang geleden dat

    > vrouwen hier onder voogdij van hun man stonden, die het hoofd

    > van de familie was.

    > In mijn jeugd was het nog altijd mogelijk om vrouwen uit

    > gemeenteraden te weren.

    > Wat langer geleden, maar niet zo lang, mochten vrouwen niet

    > eens naar de universiteit. Jij denkt dat alle vrijheden die

    > jij hebt met het christendom ook mogelijk zijn, maar dat zijn

    > ze niet. Je hebt hier alleen maar gelijke rechten omdat het

    > christendom onschadelijk is gemaakt.

    Kom jij uit zo'n heel streng milieu en is dit je reactie?

    > En nu zitten christenen te dwepen met 'hoe je zelf met je

    > geloof omgaat'. Nou, als het christendom de kans krijgt, heb

    > je echt niet meer de keuze om zelf te bepalen hoe je met je

    > geloof omgaat. Dat is een seculier recht, dat is vastgelegd

    > in de Mensenrechtenverklaring, een verklaring die

    > onderdrukking door de godsdienst tracht tegen te gaan.

    Begrijp je dat er ook vrijheid moet zijn om godsdienst uit te oefenen voor mensen die dat willen. En net zoals dat jij je kinderen geen christelijke opvoeding zal geven , een christen zijn kinderen geen atheistische opvoeding zal geven?

    Met groet, Ellen

  • Ellen XL

    Els schreef:

    >

    > Het verschil is dat Harry Potter een fantasieboek is, zoals

    > ieder kind weet, maar het christendom leert aan dat hun god

    > en duivel ‘echt’ bestaan, en dat die eeuwige beloning of

    > vervloekingen dus echt zijn.

    Ik denk dat een kind nog niet in staat is dat onderscheid tussen echt en fantasie te maken.

    Geloof in God en satan is voor christelijke volwassenen een realiteit, dat klopt. Het doel van een christen is niet in de hemel komen of de hel vermijden, maar om de heilige Geest van Jezus Christus door ons te laten werken, tot zegening van de wereld. Als het goed is, geeft een christen zijn leven over aan de Heer om zich te laten leiden door de Goddelijke Geest.

    Wij zullen onze kinderen dan ook niet in de 1ste plaats over de hel leren, maar over de liefde van Jezus.

    Blijft natuurlijk dat Harry Potter ook al is het een leuk en spannend geschreven boek, over magie gaat. Magie is niet iets wat door de bijbel positief wordt gepropagandeerd.

    Het gaat bij magie om het volgende; dat situatie's door tovenarij, bezweringen, vervloekingen en waarzeggerij worden gemanipuleerd.

    De manipulaties zijn vooral ego-gericht, want aan de wens van de magier moet worden voldaan. Dit wordt op alle mogelijke manieren afgedwongen.

    Door een duistere macht in te zetten wordt de ander gedwongen om mee te gaan in het belang van degene die magie uitoefend.

    Zou jij een pion in een dergelijk steekspel willen zijn, Els?

    Vind jij dit als atheist iets goeds om een kind mee te geven in de ontwikkeling ook al is het fantasie?

    Ik zou nog wel een paar andere verderfelijke dingen kunnen bedenken die we kinderen ook niet voorschotelen onder het mom van fantasie.

    Met groet, Ellen

  • Boris

    Wanneer je je kinderen naar dit soort bijeenkomsten stuurt is er inderdaad sprake van kindermishandeling.

    http://www.youtube.com/results?search_query=jesus+camp&aq=f

    http://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac

  • Boris

    (tu)

  • Boris

    Ik ook.