Klopt, ik heb lang in afrikaanse landen gewoond, waar ze me ‘J’ noemen, maar ze schreven het als ‘Djay’. Vandaar.
Dat gaat vrij ver om dat zo blunt te zeggen. Maar het klopt: ik ben technisch gezien geen volger van Jezus of de Bijbel, maar van de Bhagavad Gita. Ik weet veel van andere religies, dat wel. Wat is belangrijker: dingen weten en aannemen uit een oud boek, of geestelijke kennis baseren op eigen ervaringen? En met geschiedenis heb ik weinig van doen: Ik leef voor de toekomst.
Maar blijkbaar schiet jouw kennis over God veel te kort, da's nog veel erger, lijkt me. Ik weet uit ervaring dat God ongetwijfeld een onophoudelijke stroom liefde uitstort, voor iedereen die daarvoor open staat. Daarvoor hoef je geen Christen, Hindoe, Moslim, Boeddhist, Jood of wat dan ook te zijn. De sleutel is leven voor het welzijn van anderen, en heel je hart en ziel daarin te investeren. Probeer dat maar eens een tijdje, samen met veel bidden, mediteren en vasten. Zullen we wedden dat je geestelijke kennis met sprongen vooruit gaat? Daar heb je echt geen boek, kerk of gemeenschap voor nodig.
God kan inderdaad niet goed communiceren met de mens. Dat komt door wat ze in de Bijbel ‘de Val’ noemen, je weet wel, die miskleun van Adam en Eva. Daardoor is de mensheid, als zonen en dochters van God, de verbinding met de Vader verloren. Maar in deze tijd kan iedereen zich wederom daarmee verbinden, ook via Jezus, wat echt een heel tof persoon is! Hij zit echt niet op een troon een beetje te lammen in het paradijs, maar werkt nog steeds hard om de mensheid te herstellen. Maar je kunt je ook rechtstreeks herverbinden met de eeuwige Vader…
Je hebt helemaal gelijk, als je het hier tenminste hebt over de woestijngod als leider van de joden, christenen en islamieten.
Maar Djay/jeremy kwakt gemakshalve alle religies bij elkaar en mixt dat tot een instant hapje waar iedereen van kan eten. Of vasten, net wat je wilt
Och, hij zal in ieder geval geen oorlog voeren voor zijn overtuiging.
Gemakshalve? Je moest eens weten hoe lang ik, maar ook vele andere filosofen, religieuzen en waarheidzoekenden hier reeds tientallen, zoniet honderden jaren bezig zijn om van de wereld één volk te maken. Daarom zijn we geschapen; oorspronkelijk was het niet de bedoeling dat we in vele culturen en landen uiteen zouden vallen.
Ik denk dat jij ‘gemakshalve’ jezelf ongelovige noemt. Hoef je nergens over na te denken en kun je alles wat je met je stoffelijke zintuigen niet kunt bevatten meteen als klinklare onzin bestempelen… Handig hoor, dat had me veel zoekwerk kunnen besparen in mijn leven, die ik heel wat nuttiger had kunnen besteden zoals TV kijken, vrouwen achternalopen en sparen voor een auto. Ik ben bijna jaloers op je.
Hallee masta T,
Da's mooi, want ze noemen me ook J Kay, TGV, Ionic, Poppa J, TGV, Big J, onder andere. In mijn kringen krijgen mensen zowat iedere week een nieuwe nick, who cares? Ik gebruik die namen niet om mezelf achter te verschuilen, maar omdat ik te lam ben om ze te veranderen, of om er zelfs maar aandacht aan te besteden.
Maar nu je dit gezegd hebt zal ik proberen 1 naam aan te houden, Jeremi dus.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?