hoi Els,bedankt voor je uitleg,hoe meer ik hier mee aan de slag ben,des te beter
zal het gaan hoop ik,al ontvang ik de reacties ook in mijn mailbox,is dat altijd?.
Graag wil ik met jou nog wat verder praten ‘'over god bestaat’' niet,we zijn het daar- over meer als eens,ik begrijp jou opvatting volledig,en heb de indruk dat jij mijn
gedachtte ook goed aanvoeld,en je verwoord het beter als ik,maar dat vind ik heel prettig,zonder ondubbelzinnige en hele moeilijke woorden.
Vooral de lezing van kerkvoorgangers,die beweren dat je bijbel/koran teksten
nooit letterlijk moet nemen,is gewoon bedrog,elke sekte groot of klein hebben zo hun eigen uitleg,en sektes kunnen volgens mij bestaan uit10, maar ook uit
miljoenen leden,voor mij zijn ze allemaal uit hetzelfde houtgeneden,namelijk ze
bedriegen zichzelf,en worden min of meer gedwongen nieuwe mensen te werven.
Hetgeen meer geld en macht opleverd.
De verschillende religies gaan maar zelden in debat met elkaar,wel roepen ze allemaal er is maar 1 god,maar denken tegelijk,ik leef naar het gebod en jullie niet,zeer hypocriet in hun doen een laten.
Ik weet dat uit ervaring,in mijn leven heb ik gewerkt met baptisten jehova 7 dags adventisten moslims boedist gereformeerd katholieken,de 1 was nog achterbakser dan de ander,maar ze zeiden allemaal dat ze voor mij zullen bidden,mijn antwoord was steevast,doe dat niet want ik werk met jullie, maar wil nooit met jullie in de hemel zijn.
Dan was het weer een poosje rustig,maar zo gauw zich de gelegenheid voor deed beonnen ze weer,je voelde de drang dat ze leden moesten werven.
Beste Els hoe denk jij over de talen die wij mensen spreken,ik zei vorige keer dat de mens de eerste klanken die we voortbrachten,op een geven
moment,een betekenis gaven,zodat ze elkaar enigzins gingen begrijpen,wat weer later is gebeurde met het schrijven,ook de tekens kregen een betekenis, zodat ze alle het geschrevene ook begrepen.
Ik denk dat de eerste mensen op deze wijze spreken/schrijven hebben ondekt.
Wat weer leidde tot,dat er andere groepen een andere betekenis gaf aan een klank
wat resuteerde in een andere dialekt(taal),want we willen niet allemaal hezelfde.
Ik ben mij welbewust dat het simpel overkomt,maar de gewone eerlijke mens is
simpel,omdat hij de ander niet wil bedriegen,met valse hoop.
De volgende vragen zijn dan wel,hoe en waarom kunnen we zoveel klanken voortbrengen,maar misschien doe jij daarover,ook een duit in het zakje.hoop ik.
tot verder horen, Ferry.