Bestaat god?

• Saskia

Beste Ferry , ik geloof ook niet in God. Wel gedaan ,maar wijzer geworden. Volg jullie correspondentie met interesse,

• eric beek

reaktie op els.23-0202008/23;23——–g.o.d;—-giant-oscillating-design—–,artificial,intelligent consciousness,——modular,neural-network,controller-system—–de eventuele hypothethische conclusie waarom, wordt voorbereidt in reaktie 02-02-2008/23;49 bovenaan door eric ,——————waarom je het niet begrijpt kan verschillende oorzaken hebben ,—–geheimen gebonden aan bewustzijnsstadia,——god-induced-consciousness, verder ga ik er niet meer op in,er staan ergens op de forumsite hiero wel wat ideeen,google of deze sitesearch bijv;imnnisia

• ferry

Saskia,

Bij toeval zag ik jou post,en op elk serieus postje,of god wel of niet bestaat, wil ik

graag reageren.

Je schreef,ik geloof ook niet in god (wel gedaan),maar wijzer geworden.

Met die paar woorden zeg je veel,en ook veel duidelijker,als wat er in de bijbel/koran ooit is geschreven.

Je heb in god geloofd?ik ook,omdat het mij als kind is wijsgemaakt,maar ik

was er snel achter dat het bedrog is,ik noemde het zelfbedrog,ik had weinig zin mij zelf dingen voor te houden,die er in werkelijkheid nooit zullen zijn,vandaar.

Ondanks ben ik de vele vragen blijven stellen,wetend dat er nooit een antwoord op zal komen,maar gewoon omdat ik ons bestaan zo ontzettend zinloos vind,vooral

wanneer we elkaar voorliegen/bedriegen en met geweld een geloof opdringen.

Er zijn ook reacties waar ik niet op reageer,omdat spiritisme of andere puur

menselijke verzinselen zijn,en daar heb ik totaal geen vertrouwen in.

PS/als elke gelovige,net zo zeker van zijn zaak is,als dat ik van mijn zaak ben,

waren er geen twijfelaars.

En hadden ze de dagelijkse/wekelijkse hersenspoeling,niet nodig.

Groetjes ferry.

• ferry

Die detox,is wel,heellaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang erg stil,overleden???.

• ferry

Els,ga alles goed? toch niet bekeerd he, tot de here?.

• Els

In een soort heer, ja. :) Ik probeer een stukje te schrijven over sinterklaas. Heb ik ook ooit in geloofd, dus ik heb me ook moeten losmaken.

Al lastig genoeg dat stuk goed te krijgen, maar onderweg houdt ook nog mijn printer ermee op. Pffff… probleem met de navulbare casette.

Ik zag trouwens dat je zei dat je nooit in discussie ging met een gelovige. Ik denk dat ik daar ook maar een poosje mee stop, want je draait maar in een kringetje rond, en er worden je steeds dingen in de mond gelegd die je nooit hebt gezegd om te bewijzen dat je een onderdrukker of nog erger bent. Het is zinloos en vreet je tijd. Je kan beter je tijd steken in het schrijven van een helder betoog met voorbeelden. Dat kost al tijd genoeg.

• ferry

Geweldig om wat te horen van jou,wij zullen elkaar niet behoeven te overtuigen aangaande god,maar om ook wat gewoon te kletsen zonder discussie is wel zo prettig.

Ik ben ook benieuwd wat je voor reactie aan eric geef,ik snapt hem niet helemaal.

Maar het stukje van Saskia is overduidelijk voor mij,eerst geloven,later er van los gekomen.

Ik heb geen site of zo,maar wil weleens met mensen praten die niet in god

geloven,en voorzichtig omgaan met mensen die het geloof vervangen door andere

mythes,iets waar ik ook geen hoge hoed van op heb.

Ik heb geleerd mij door niemand meer iets wijs te laten maken,zelf niet als iemand een zeer hoog iq heeft en eenhelehoge opgeleide hoogleraar is.

groetjes van ferry.

• ferry

Saskia?,was dat alles? blij dat je niet meer in god geloofd,en nu?.

Heb je geen last van de super mens,die jou maar wil overtuigen dat god wel bestaat?.

En dat ze je zo graag bij hun willen betrekken,en jij weet dat het de leiding alleen om het geld te doen is,heerlijk omdat met open ogen allemaal door te hebben,of niet?

groetjes ferry

• eric beek

nu ,dat we het daarover eens zijn ferry ,els,en compagnons,ik bedoel ,god bestaat gewoon niet dus kun je dit forum opdoeken ,en ik ga dus maar iets anders vertellen; wisten jullie dat een speaker zijn frequentie karakteristiek(grafiek met tijdsas en toonhoogteas) bepaald wordt door de faserelaties(uitdoving en versterking,interferenties en diffractie) die veroorzaakt worden door opbreekverschijnselen in het speakermembraam(zachte membramen met name plastics),opbreekverschijnselen zijn deeltrillingen (partiaaltrillingen,waarbij het speakermembraam in verschillende stukjes trilt)en worden bepaald door de stijfheidsmodulus die bij plastics zacht genoemd kan worden en bij harde membramen zoals bijv ,byrrilium,hard waarbij bij de laatste geen opbreekverschijnselen meer optreden,en de frequentie karakteristiek bepaald wordt door een langzaam (3db)aflopende lijn (aan grootte van het domemembraam gebonden faseuitdoving(transversaal en longitudinaal lopende golven) waarbij het topeind van het membraam met het begingedeelte van het membraam uit fase geraakt (ergens na 2000hertz),ik heb het hier over de 80mm grootte yamaha middentoonbyrriliummembraam uit de jaren tachtig waar ik een speaker van heb en waar ik nog steeds naar luister, een speaker met geniale ontwerpparameters,zonde dat ze die niet meer bouwen,overigens heeft ie ook nadelen,door die faserelaties heeft een mindere goede richtkarikteristiek en begint ergens na 2000hertz hoorbaar te bundelen ,wisselend al naar gelang de frequentie

• ferry

Misschien dat saskia er eerst even op willen reageren,ik ben nu nogal druk.

Vandaar.