Beste els,ik dacht even dat ik de enige was die niet in god geloofd.
Ik ben eigenlijk verrast dat zo weinig mensen hun mening geven over de stelling.
Het is net als op de tv,mijn werk of buurt,men wil of durft zich niet goed uit te spreken,er hangt een waas om dit thema,net zoals om de bijbel/koran.
Men spreekt zich voorzichtig uit in de discussie over hun god/schepping,vooral om elkaar niet met bijbelteksten te bestoken,net of dat zij er zelf niet zo zeker van zijn.
Ik kaart het onderwerp graag aan,vooral als er verschillende sektes in mijn buurt
zijn.
En het gekke is,dat ze heel snel het gesprek een andere wending geven,om
zo snel mogelijk van dat onderwerp af te stappen,ik vind dat gluiperig,want onderling van hun kerk,praten ze nergens anders dan,over de here.
Ook heb je ongelovige die dat ook doen,zovan god,wat een lekker weer he,ik lach dan inwendig en denk daar hebben ze nooit over nagedacht,en er smeult nog
heel oude angst,maw zo iemand als jij tref in maar weinig,die de stelling aan
durft en duidelijk met feiten en bewijzen dat de verzonnen god niet bestaat.
Ook ga je geen ingewikkelde theorie zoeken om zo onnavolgbaar te zijn.
Ik ga nooit in discussie want een gelovige moet zelf zijn ogen openen,wat gelukkig ook vaak voorkomt omdat ze ineens inzien,dat ze zichzelf bedotten,zo is het
eigenlijk met mij ook gebeurd,heel jong naar de kerk dagelijks teksten aanhoren,
tot dat ik door kreeg,waar het om draaide,macht en leugens.
Elke dag geniet ik van de bevrijding en zie toe,hoe de ex kerkkennissen,huigelen
met elkaar of andere sektes.
Niemand hoef zo te denken als ik,alleen ik wil graag met bewuste mensen redeneren,lieft zo simpel mogelijk.
Door de pc is mij ook duidelijker geworden wat programmeren is,vandaar ik nu
denk,dat de wereld ook is geprogrammeerd,door wie?ho/ho,niets verzinnen aub,
want dan zijn we weer bij af,met alle ellende van dien.
In elk geval,is op deze wijze van gedachtte wisselen prettig,ik hoop voor de anderen ook.
Voor nu even time out gegroet Ferry.