Onderverdeling atheisme?

  • Richard

    Je weet wel verdacht veel van haar.

    Ben je soms a-Madonnist?

    Richard

  • Ongelovige

    Papa don't preach ;)

  • Richard

    Da's zeker een liedje van haar?

    (Tja, sorry, maar ik weet er echt niets van. Mensen zouden zo blanco moeten zijn wat betreft het christelijk geloof als ik dat ben wat betreft Madonna. Dan slaat het woord “atheïsme” dus echt nergens meer op.)

    Richard

  • Vleermuis

    Denkt?

  • Vleermuis

    Ja maar wát is dan eigenlijk een levensbeschouwing, en waarom zou die onmisbaar zijn om met voldoening te kunnen leven? Ik zie dat namelijk echt niet. Goed, er is nog niemand geweest die me ooit iets positiefs over een godsdienst kon vertellen, maar voor de rest verander ik geregeld mijn kijk op dingen. Ik vind het niet echt belangrijk om te weten waarom ik hier op aarde ben. Ik zou het best willen weten, maar ik heb niet het idee dat er iets mis gaat als ik geen antwoord op die vraag weet. Dat heb ik overigens met veel meer dingen en ik vind dat helemaal niet erg. Dat neemt niet weg dat ik als de meeste mensen nieuwsgierig en avontuurlijk van aard ben. Ik heb echter geen zin om mezelf voor de gek te houden. Daarvoor ben ik weer te serieus.

  • Ongelovige

    Ik was er al bang voor.

    Daar gaat mijn reputatie.

  • Richard

    Vleermuis schreef:

    > Ja maar wát is dan eigenlijk een levensbeschouwing, en waarom

    > zou die onmisbaar zijn om met voldoening te kunnen leven?

    Misschien heb je wel gelijk. Waarom zouden we een levensbeschouwing moeten hebben als er toch geen enkele deugdelijk voorhanden is.

    Maar totale ongelovigheid, verwondering, niet-weten, veel vragen stellen is misschien niet zozeer een levensbeschouwing als wel een levenshouding.

    Ik hou er ook niet van mezelf voor de gek te houden.

    Richard

  • Vleermuis

    Ik denk dat het er meer om gaat dat je niet achteloos je leven leidt, al moet je daar natuurlijk ook voor kunnen kiezen als je dat leuk lijkt. Ik heb echter niet het idee dat het mij zou lukken om een achteloos leven te leiden.