God bestaat en ik heb het bewijs

• Tulio

De natuur schept niet zichzelf, de natuur is niet onafhankelijk van alles. Zelfs heel afhankelijk van alles.

Tulio

• Tulio

De waarheid ligt natuurlijk in het midden. Er is maar één God, omdat alles één is. Het meervoud goden kan gezien worden als facetten van God.

Tulio

• Ongelovige

God schept niet zichzelf, god is niet onafhankelijk. Zelfs heel afhankelijk van het oordeel van gelovigen.

• Ongelovige

Nog meer subjectiviteit ;)

Wel een mooie moet ik eerlijk zeggen.

Een beetje de kijk van de Romeinen op vreemde religies die ze tegenkwamen tijdens hun krijgstochten.

• Tulio

God is in mijn visie (en in de context waarin jij je zin plaatst) wel onafhankelijk want zonder gelovigen en ongelovigen kan God wel bestaan. En dat geldt niet voor de verhouding van “alles” tot de natuur.

Tulio

• Ongelovige

Ik zou niet weten waarom niet.

Daarnaast is de natuur ook nog eens objectief waar te nemen.

Dat kan je van jouw oplossing niet zeggen.

• Tulio

Omdat God alles is, is God ook waar te nemen, God is alles dus ook alles om je heen, de natuur is niet onafhankelijk. De natuur kan niet zonder alles. Kan niet zonder aarde, kan niet zonder hemel, kan niet zonder licht enz.

Tulio.

• Tulio

vind ik niet subjectief als God alles is, is hij ook waar te nemen. Natuurlijk alleen de facetten die zichbaar zijn.

Tulio.

• Ongelovige

Nee dat zal jij niet vinden, maar het is wel subjectief ;)

Heb je al een verklaring uitgedokterd waarom men een half continent verderop een ader facet(ten) van jouw ene god ziet dan jij?

Terwijl bijvoorbeeld de natuurkracht zwaartekracht overal wel hetzelfde is en niet geografisch afhankelijk is.

• Ongelovige

De natuur schept zichzelf in omstandigheden ook zonder lucht, aarde en hemel beste Tulio. Er zijn zelfs organismen waarvoor bijvoorbeeld zuurstof giftig is.

Dat is het mooie van de natuur.

De menselijke geest heeft fantasie en schept cultuurgebonden godsbeelden die afhankelijk zijn van de hoeveelheid gelovigen.

Zodra gelovigen stoppen met geloof, is de god reddeloos verloren.

Je hebt al eens een lijstje van me gehad met voor het grote gedeelte dode goden.

Je kan moeilijk volhouden dat die goden onafhankelijk van de mens door zijn blijven leven.